A kérdésre az utasok több mint fele válaszolná azt: „Mert a buszvezetők lopnak!”. Mi másért lenne veszteséges? Új buszokra nem költenek, 10 éve nem fejlesztenek semmit, ilyen téren sok kiadásuk nincs, legalábbis ami a Déli budai régiót érinti. És, hogy tud a buszvezető a legkönnyebben lopni? Elmondom!
Úgy, hogy nem ad jegyet. Vagyis ad, egy sárga jegyet, amit az utazás után visszakér, és a hülye utas vissza is adja neki. Azért hülye, mert ezt a jegyet kifizette, mégis visszaadja a vezetőnek.
Két féle lopós buszvezető létezik. A kicsit pofátlan és a nagyon pofátlan. Kicsit pofátlannak hívjuk azt, aki a jegy árának csak a felét kéri el, viszont cserébe visszakérni a buszjegyet, ezt naponta több utassal is eljátssza. Nagyon pofátlan az a vezető, aki a buszjegy teljes árát elkéri, mégis halkan odasuttogja az utasnak: „Leszállás előtt kérem, adja vissza!”. Tipikus az a fajta aki gyorsan akar sokat szakítani, és közben szarik rá, hogy a munkahelye, tönkremegy, az utasok pedig a földön utaznak.
Kinek éri ez meg?
Természetesen a buszvezetőnek. Műszak kezdetével megvesz egy jegyet kb. 120 forintért, majd eladja egy nap 20-szor, így egy nap 2000 forint körüli összeget keres egy jeggyel. Ezt lehet nagyba is játszani, van olyan buszvezető, aki 10-15 buszjegyet forgat így, hogy legyet telefonszámlára is cigire pénz, legyen mivel szórakoztassa magát és az utasait menet közben.
Kit érdekel?
A Volánbusz dolgozik ennek visszaszorításán, de nem nagy sikerrel. A buszvezetők telefonon tartják a kapcsolatot, mindig mindenki tudja, hol van ellenőr. Azon a vonalon ahol ellenőr van, hülye lenne ilyet játszani.
Ma (III. 01) az Érd – Campona viszonylaton közlekedő 17:00-kor induló CCJ-230 fr. buszvezetője is ezt csinálta, egyszerre 6 jegyet forgatott.
Ezen a héten történt: Ezen a viszonylaton, csak ellenkező irányba. A buszvezetőnek telefonon szóltak, hogy ellenőr lesz a következő megállóba. Busz útmentén félreáll. Buszvezető hátrakiabál: „Akinek nem adtam jegyet, jöjjön előre”. Több percet álltunk amiatt, mert a hülyének nem jött össze a mutyi.
Mi lenne a megoldás?
Megszüntetni a sárga előreváltható jegyet, mely érvényesítés nélkül korlátlanul felhasználható. Fokozottabb ellenőrzést. Próbavásárlásokat kell tartani, lebuktatni a vezetőket, majd elbocsátani vagy, a fizetése X%-t levonni.
A megtakarításból új buszokat lehetne venni, nem is keveset!
A levelet továbbítottuk a Volánbusz felé!
Miért veszteséges a Volánbusz?
2008.03.02. 13:25 ply
104 komment
Címkék: mutyi érd volánbusz campona érd
A bejegyzés trackback címe:
https://volanbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr15361878
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Art Mooney 2008.03.02. 14:25:15
lol, masszív demagógia, ld. "a bliccelők miatt nem lehet fejleszteni/kell ritkítani" stb.
ez a mínusz egy RÉSZE a képnek, nem KIZÁRÓLAGOS oka a problémáknak. tanuljunk má' meg gondolkodni!
ez a mínusz egy RÉSZE a képnek, nem KIZÁRÓLAGOS oka a problémáknak. tanuljunk má' meg gondolkodni!
libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.03.02. 14:27:32
Felénk minden buszos korrekt. Szerintem, ha egy Volán veszteséges, ott ugyanúgy felül van a hiány oka. Ésszerűtlen gazdálkodás, nagybani lopás, korrupció.
Biztos, hogy vannak gengszter sofőrök, de ezt így kijelenteni, általánosítva, hibás, túlzó és a tisztességes többségre nézve kifejezetten sértő is.
Biztos, hogy vannak gengszter sofőrök, de ezt így kijelenteni, általánosítva, hibás, túlzó és a tisztességes többségre nézve kifejezetten sértő is.
Atika!!! 2008.03.02. 14:29:27
ŐŐŐ, az úgy szokott lenni a 90%-os jeggyel, hogy nyugdíjas emberünk nyugdíjas jegyet kér (mert még nem töltötte be az ingyenes utazáshoz szükséges kort), kap egy 90-es jegyet, de 50-est fizet. Ezzel a legkönnyebb nem megbukni, vagyis ha bukik, akkor ó bocs, nem írtam meg, mert késésben voltunk.
Amúgy meg mindenki lop. Ezt tanítják már mindenhol ebben az országban. Nem az a baj hogy "lop" a buszos, "lop" a kaller. Lassan mindenki a másik átveréséből él.
Amúgy meg mindenki lop. Ezt tanítják már mindenhol ebben az országban. Nem az a baj hogy "lop" a buszos, "lop" a kaller. Lassan mindenki a másik átveréséből él.
Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.03.02. 14:31:07
Lehet, hogy demagóg az összehasonlitás, de ez teljesen mindegy, ugyanis az ilyen zsebbemutyi gusztustalan dolog a sofőr és az utas részéről is. Ha a kedves utas bevállalná, hogy az utazás x forintba kerül és nem x minusz 200 forintba, akkor a sofőr sem tudna csalni, lopni. Persze a kedves utasnak is konveniál, hogy olcsóbban utazik, elvégre csóróság van, a gyurcsányorbán kivette a zsebünkből a pénzt, spórolni kell ott, ahol lehet. Aztán ugyanez a kedves utas hétvégén teletömi szarral a tescos kocsit, ahhoz bezzeg nem csóró. Igenis legyen mindenkinek annyi vér a pucájában, hogy azt mondja: 'kérem szépen a jegyet a teljes árért'.
Atika!!! 2008.03.02. 14:32:04
Egyébként a rövid távú járatokon nem a jegyet vásárlók hozzák a bevételt a Volánnak, hanem a bérletesek. Egy ilyen buszon mondjuk 50 utasból 40 bérletes. Azzal meg nem lehet csalni. Megnyugtathatok mindenkit: sok buszsofőr ismerősöm van. Egyiknek sincs aranyélete... Jah, hogy nem csinálják jól? Akkor miről is beszélünk?
Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.03.02. 14:33:48
Libretto
Én helyközi és helyi viszonylatban is naponta használom a Volánbuszt. Mindegyik sofőr csinálja ezt a zsebbejegyesdit. Nem hinném, hogy pont a mi vonalunkra került volna a különösebben mutyizós fajta. Szerintem ez általános jelenség. Tisztelet a kivételnek, akikkel azonban nem volt szerencsém találkozni.
Én helyközi és helyi viszonylatban is naponta használom a Volánbuszt. Mindegyik sofőr csinálja ezt a zsebbejegyesdit. Nem hinném, hogy pont a mi vonalunkra került volna a különösebben mutyizós fajta. Szerintem ez általános jelenség. Tisztelet a kivételnek, akikkel azonban nem volt szerencsém találkozni.
Juzo 2008.03.02. 14:35:37
Vannak ellenőrök? Valahol biztos, de tuti nem túl sok.
Mátra Volánnál eddig még sose találkoztam ilyennel, Az elmúlt fél évben viszont rendszeresen. Nem is szórakoznak a jegyvisszaforgatással, ott még ki sem nyomtatják. Csak adom a 600-at (diákjegy), és pár100-al többet ad vissza belőle, jegyet meg sehol.
Én meg ugye csak jól járok vele:) Meg most álljak le ezért kötözködni vele? Tudom a tisztességes az lenne.
Mátra Volánnál eddig még sose találkoztam ilyennel, Az elmúlt fél évben viszont rendszeresen. Nem is szórakoznak a jegyvisszaforgatással, ott még ki sem nyomtatják. Csak adom a 600-at (diákjegy), és pár100-al többet ad vissza belőle, jegyet meg sehol.
Én meg ugye csak jól járok vele:) Meg most álljak le ezért kötözködni vele? Tudom a tisztességes az lenne.
Rendi 2008.03.02. 14:44:04
Molly:
"mit szoktak 500-ért?"
Kedvenyményes jegyet kiadni olyannak, aki nem jogosult a kedvezményre.
A teljesárú jegy 1900 Ft volt akkoriban, kért egy 90%-os kedvezményűt, ez 190 Ft, és fizetett 700 Ft-ot. Ebből 190 Ft a kiadott, a többi megy zsebbe.
"mit szoktak 500-ért?"
Kedvenyményes jegyet kiadni olyannak, aki nem jogosult a kedvezményre.
A teljesárú jegy 1900 Ft volt akkoriban, kért egy 90%-os kedvezményűt, ez 190 Ft, és fizetett 700 Ft-ot. Ebből 190 Ft a kiadott, a többi megy zsebbe.
flimo13 2008.03.02. 14:48:08
"Szerintem, ha egy Volán veszteséges, ott ugyanúgy felül van a hiány oka."
Ezzel nyugtatod a lelkiismereted, amiért te is lopsz valahol, hogy a főnök nagyobban?
Ezzel nyugtatod a lelkiismereted, amiért te is lopsz valahol, hogy a főnök nagyobban?
Eliot Vance 2008.03.02. 14:56:18
Nem csak a visszakért jegy van. Az összes budakörnyéki buszon (Árpád hídi indulás) ha nem a végállomásról indul, akkor pl. a teljes árú 200 helyett odaszól a sofőr, hogy "százhúsz" vagy "százötven". Természetesen jegyet nem ad. Kétszer megpróbáltam jegyet kérni, a válasz az volt, hogy "nincs jegy, ha nem tetszik le lehet szállni" vagy valami hasonló. - Ez már azért emelt szintű pofátlanság.
Egyszer adott jegyet a sofőr, de kérte, hogy leszálláskor adjam oda. Nem adtam, kidobtam. Javaslom ezt a módszert mindenkinek.
Az Árpád hídnál ezért nem is adhat jegyet a sofőr, előre meg kell venni a pénztárban, vagy az automatánál. Mi sem bizonyítja jobban, hogy a buli nagyban megy. Ezért vezették be ezt az előre váltós rendszert, ami miatt plusz 5 perc a felszállás, mert felugrani nem lehet az épp ott álló buszra.
Egyszer adott jegyet a sofőr, de kérte, hogy leszálláskor adjam oda. Nem adtam, kidobtam. Javaslom ezt a módszert mindenkinek.
Az Árpád hídnál ezért nem is adhat jegyet a sofőr, előre meg kell venni a pénztárban, vagy az automatánál. Mi sem bizonyítja jobban, hogy a buli nagyban megy. Ezért vezették be ezt az előre váltós rendszert, ami miatt plusz 5 perc a felszállás, mert felugrani nem lehet az épp ott álló buszra.
tamáskaresz 2008.03.02. 15:01:31
Kedveseim! Ha valaki jogosult a 90%- os kedvezményre, hülye lenne 50 et fizetni!! Emberünk nem jogosult rá, ez ránézésre lejön a sofőrnek, de mivel hajlik a züzletre- ajánlja fel az 50% ot. Emberünk elfogadja, ő is pont ezt szerette volna elérni. Ha a sofőrbá nem vette volna a lapot, egyszerűen kéri a kedvezményre jogosító igazolványt. Ha pedig nekem van olyanom, hülye leszek ráfizetni, nem?? De!!
sa1ndor 2008.03.02. 15:06:47
Kösz a topikot, Gödöllő környékén csinálják ugyanezt, a kérajegyet játékot. Az ár 3/4-ért nem adnak jegyet, csak ülj előre hátha jönnek az ellenőrök. De olyat is láttam, hogy jöttek az ellenőrök és a sofőr a kezébe dogott valamilyen bankjegyet, aztán el volt intézve. Az, hogy van mószervonal, legalább az utasnak is megérné, kapna bérletet, hogy jelenti vagy ilyesmi.
Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.03.02. 15:20:39
sa1ndor: sajnos a 'mószervonal' nem ér semmit, az ahelyzet, hogy a sofőröknél hatalom van, képesek azt mondani, hogy szállj le, nem visznek tovább, ha a kedvük ellen cselekedsz )lásd ELiot Vance hozzászólását). Én egyszer a Volánbusznak irtam panaszlevelet, amiért a sárgabusz soha nem várta meg a vonatot, hanem menetrendhez képest töb perccel elindult )a sofőrnek közvetlenül ugye nem tudtam szólni, mivel nem volt ott). Két nappal később a sofőr, aki már érdekes mód bevárta a vonatot méltatlankodva mondta nekem, hogy 'egyesek szeretnek minket feljelentgetni', na most hogy véletlenül mondta ezt pont nekem és senki más felszállónak, vagy ennyire nyilvántartják a panaszkodó utasokat, azt döntse el mindenki magában. Rohadt nehéz tiltakozni ellenük.
Jazzman 2008.03.02. 15:25:32
Boldogok ugye a lelki szegények... Sikerült a szoárét szépen a buszvezetőre kenni, egyszersmind szépen megfeledkezni arról, hogy kettőn áll a vásár. Az utasok pontosan tudják, hogy csalnak. Aztán persze nekik a legnagyobb a pofájuk, mikor megszüntetnek/ritkítanak járatokat. Azt nem sikerül felérniük ésszel, hogy ha a valós utasszám töredéke után kerül bevétel a volánhoz, akkor hosszú távon saját magukkal szúrnak ki, mert az üzemegység vezetője időről időre megnézi a jegyeladási statekot, és azt mondja, jé a 7:15-ös járaton átlag 4-en ülnek reggelente (meg az összes többin is). Hát, akkor ezt megszüntetjük/ritkítjuk, mert szemmel láthatóan nincs igeny a járatokra. Lófaszt nincs, fürtökben lóg rajtuk a nép, csak épp mindenki zsebbe fizet a sofőrnek, mert úgy "olcsóbb". Ja. Egészen addig, míg csődbe nem megy a cég. Vagy majd állam bácsi kipótolja (mert az nem a mi pénzünk ám!). Akkor lesz jó világ, mikor szétprivatizálják a cégeket, mert a magántulaj rajta fogja tartani a szemét a bevételen, arra van egy fogadásom. Persze már most látszik, hogy a privatizálást is sikerül majd szétkúrni mindenféle állami garanciákkal és támogatásokkal. Annál jobb meg a vállalkozónak sem kell, mint állandó állami bevételgarancia... Szóval hajrá Magyarország, előre a lenini úton!
feri 2008.03.02. 15:35:40
A Tápiószecső-Tápióság járaton 200 ft a jegy, de a bérlettel nem rendelkező utasok 70%-a jegy nélkül utazik, 100 ft-ért. A sofőrök pedig folyamatosan telefonon kommunikálnak, hogy éppen merre járnak az ellenőrök, lehetetlenség megfogni őket. Nem hinném hogy bagatell összegről van szó, fordulónként 1000-2000 forintot is ellopnak a korrupt sofőrök. És a végállomás előtti megállókban (Tápiószecsőn) felszálló utasok sosem vesznek jegyet, és bérletük sincs! Tíz-húsz éve utazom ezzel a járattal, de még nem láttam hogy az itt felszállók ne zsebbe fizettek volna, hiszen ott már ellenőrre sem kell számítani. Aztán az életerős, dolgozó embereknek kinyomott 20 forintos, 100-ért árult jegyekről már ne is beszéljünk... Nekem is van buszos ismerősöm, 50-60 ezer forint jön össze a mutyiból ezen a kis vonalon. Nekem mondjuk aranyéletem lenne, ha a fizetés mellé ennyit hazavihetnék...
Rendi 2008.03.02. 15:39:52
Jazzman 2008.03.02. 15:25:32
Teljesen jogos, természetesen ennek is két szereplője van.
Teljesen jogos, természetesen ennek is két szereplője van.
Amadeus4 2008.03.02. 15:41:36
Pest melletti településről eddig háromszor utaztam HÉV helyett Volánnal a Stadionokig. Minden alkalommal elhangzott: "Kérsz jegyet?" Pedig mondtam, hogy felnőttet a végállomásig. Két alkalommal más-más sofőr vezetett, gondoltam, kipróbálom, mi a tarifájuk. Az első elkérte a teljes jegyárat, 250 Ft-ot. A második 150-ért vitt el. Most, a harmadik alkalommal ismét az első sofőr jött, megint megkérdezte, kérek-e jegyet. Rávágtam, hogy igen, mire ő nézett bambán, aztán kelletlenül elvette a pénzt és ideadta a sajtcédulát. Ez nem sárga jegy, ő nyomtatja. Soha a büdös életben nem mutyizok többet. Pont.
Arról nem is beszélve, hogy a második sofőr végig mobiltelefonált (miközben elvette a pénzem, aztán vezetés közben még vagy 20 percig), majd, amikor előttünk beállt a forgalom, rágyújtott, egymás után kétszer. Ööö... mintha mindkettő tilos lenne.
Arról nem is beszélve, hogy a második sofőr végig mobiltelefonált (miközben elvette a pénzem, aztán vezetés közben még vagy 20 percig), majd, amikor előttünk beállt a forgalom, rágyújtott, egymás után kétszer. Ööö... mintha mindkettő tilos lenne.
karatekutya 2008.03.02. 15:44:44
van megoldás, buszokon már tesztelve is van.
4 kamera, egyik a pénztár fölött és lefelé a pénztárgépet figyeli, ezt egy elektronika kapcsolja be, ha beütnek vmit a gépbe (idő alapján lehet látni mit ütött a vezető), egy kamera a felszállókat veszi, másik kettő meg az utasteret. Ha valakinek van ideje, akár egyesével is megnézheti ki mikor szállt fel és le.
A jegybevételek kb. 20%-át lopják el a vezetők, de ez csak az egyik tétel. A másik az üzemanyag, mivel a buszok többsége nem modern, ezért nem tűnik fel senkinek, ha a buszból hirtelen eltűnik 10-20 liter üzemanyag (egy modern buszban/kamionban n kb. 100 féle mérést végez egy csomó műszer)
Az ilyen üzemanyaggal lehet pl. fűteni a fóliasátrat, hogy legyen télen is paradicsom...
Van még olyan, hogy a buszsofőr háza előtt álló buszt feltörik, és ellopják belőle az akkumulátort (khmm). Semmi baj, kijön a szervízkocsi, aksi berak, reggel indul a meló. Ha esetleg az így eltűnt aksi nem lenne pont jó a szomszéd traktorába, akkor majd a harmadik szomszéd Józsi hegeszt hozzá valami toldást. A traktoros ember meg ingyé felszántja a sofőr földjét.
A kamerás módszer skandináv országokban működik, szerintem 2-3 hónap alatt ki lehetne rúgni az emberek harmadát (és megszégyeníteni keményen). 1 év alatt rend lenne, és jönne a bevétel is.
4 kamera, egyik a pénztár fölött és lefelé a pénztárgépet figyeli, ezt egy elektronika kapcsolja be, ha beütnek vmit a gépbe (idő alapján lehet látni mit ütött a vezető), egy kamera a felszállókat veszi, másik kettő meg az utasteret. Ha valakinek van ideje, akár egyesével is megnézheti ki mikor szállt fel és le.
A jegybevételek kb. 20%-át lopják el a vezetők, de ez csak az egyik tétel. A másik az üzemanyag, mivel a buszok többsége nem modern, ezért nem tűnik fel senkinek, ha a buszból hirtelen eltűnik 10-20 liter üzemanyag (egy modern buszban/kamionban n kb. 100 féle mérést végez egy csomó műszer)
Az ilyen üzemanyaggal lehet pl. fűteni a fóliasátrat, hogy legyen télen is paradicsom...
Van még olyan, hogy a buszsofőr háza előtt álló buszt feltörik, és ellopják belőle az akkumulátort (khmm). Semmi baj, kijön a szervízkocsi, aksi berak, reggel indul a meló. Ha esetleg az így eltűnt aksi nem lenne pont jó a szomszéd traktorába, akkor majd a harmadik szomszéd Józsi hegeszt hozzá valami toldást. A traktoros ember meg ingyé felszántja a sofőr földjét.
A kamerás módszer skandináv országokban működik, szerintem 2-3 hónap alatt ki lehetne rúgni az emberek harmadát (és megszégyeníteni keményen). 1 év alatt rend lenne, és jönne a bevétel is.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.02. 15:56:27
A magyar szabályokat ismerve, nem lehetne bekamerázni a buszt...
Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.03.02. 15:58:18
ez igy van... a sofőrnek joga van lopni anélkül hogy lebukjon :D
Rendi 2008.03.02. 16:00:14
BKV figyelő:
A szabályokon változtatni kellene, ezt szerintem nem kérdés. Véleményem szerint a személyiségi jogok védelme mostanában egy kicsit erőltetett dolog, azt nem lenne szabad egy közösség érdekei elé helyezni; részemről nyugodtan mehetne kamera minden tömegközlekedési eszközre.
A szabályokon változtatni kellene, ezt szerintem nem kérdés. Véleményem szerint a személyiségi jogok védelme mostanában egy kicsit erőltetett dolog, azt nem lenne szabad egy közösség érdekei elé helyezni; részemről nyugodtan mehetne kamera minden tömegközlekedési eszközre.
ply 2008.03.02. 16:07:29
Combinot is úgy bekameráztam volna, mint ahogy a Flirt meg a Talent vonatok vannak.
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.03.02. 16:08:04
na csak akkor tudod ki a franc menne buszsofőrnek ennyi pénzért.. ez persze semmi alól nem mentesíti a büdös parasztjait.
gizike 2008.03.02. 16:12:20
a söfőr bácsi előbb tudja hogy mikor lesz ellenőrzés mint az ellenőrzős bácsi...
addig meg szépen zsebre dolgozik, mert jól jön az a +1 havi fizetés amit összelop így
és amíg csinálhatja addig csinálni is fogja ennnnnnnnnnyi
addig meg szépen zsebre dolgozik, mert jól jön az a +1 havi fizetés amit összelop így
és amíg csinálhatja addig csinálni is fogja ennnnnnnnnnyi
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.02. 16:14:55
"BKV figyelő · bkvfigyelo.blog.hu 2008.03.02. 15:56:27
A magyar szabályokat ismerve, nem lehetne bekamerázni a buszt..."
csak a 7700es BKVs volvót, ugye? :o)
A magyar szabályokat ismerve, nem lehetne bekamerázni a buszt..."
csak a 7700es BKVs volvót, ugye? :o)
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2008.03.02. 16:17:26
Érdekes ez a veszteségeddi. Igenis, ahol a sofőr lopkodhat, ott nagy baj van, mert felülről ezt nem akadályozzák meg, ergo nem érdekli őket, ergo ők nagyobbat.
Az ellenőrzést is egyszerűen meg lehetne oldani. Ellenőr bácsi felszáll a buszra, mint utas, megvárja míg elindul, majd menetközben megejti az ellenőrzést, valamikor véletlenszerűen. Ha mutyit lát, jelent, sofőr kirúg. Aztán ellenőr bácsi eluazik valahová, lehetőleg messze az előző járattól, megy még egy fordulót.
Az ellenőrzést is egyszerűen meg lehetne oldani. Ellenőr bácsi felszáll a buszra, mint utas, megvárja míg elindul, majd menetközben megejti az ellenőrzést, valamikor véletlenszerűen. Ha mutyit lát, jelent, sofőr kirúg. Aztán ellenőr bácsi eluazik valahová, lehetőleg messze az előző járattól, megy még egy fordulót.
atis1234 2008.03.02. 16:20:13
Én bérlettel utaztam tavalyig, aztán megemelték és kijött. hogy a benzin ugyananyiba kerül 1 hónapra, mint a teljes árú bérlet. Autóm úgyis van, meg várni sem szeretek és hazafele meg állni nagyon utáltam fél órát a 10-11 óra munka után, így azóta autóval járok. Ezzel elvesztettek 1 bérletes utast. És jó pár ismerősöm van ezzel így.
De én is úgy látom, hogy a volánnak+mávnak nem érdekesek a bérletes utasok, akik pedig becsületessen utaznak.
De én is úgy látom, hogy a volánnak+mávnak nem érdekesek a bérletes utasok, akik pedig becsületessen utaznak.
gizike 2008.03.02. 16:28:42
jacint70: az ellenőröket ismerik a söfőrök, ne légy már ilyen naív :DDDD
Rendi 2008.03.02. 16:29:45
RosszQtya 2008.03.02. 16:14:55
Tudtommal nem üzemelnek.
Tudtommal nem üzemelnek.
Jazzman 2008.03.02. 16:30:51
No, az egyszerű megoldások híveinek megint rossz hírrel kell szolgáljak: a rendszer azért nem változik, mert önfenntartó, többé-kevésbé mindenki érdekelt a mutyizásban. Sok helyen még a belső ellenőr is benne van a lopásban, megkapja a maga részét, cserébe nem lát, nem hall, nem beszél.
Karatekutya, szerintem a jegybevételek 20%-ával alaposan alábecsülöd a lopási rátát.
Tény, hogy a sofőrök lopnak mindent, ami mozdítható (meg ami nem, azt is). Amit meg végképp nem tudnak ellopni (pl. buszt magát - bár tűnt már el Magyarországról 120 tonnás mozdony is...), azt tönkreteszik. Kirúgni a sofőrt nem lehet, mert folyamatos hiány van, a járatnak pedig mennie kell, mert az utast nem érdekli (joggal), hogy a cég munkaerőhiánnyal küzd. Ugyanakkor az EU rengeteg szabályozást előír, hány órát/km-t vezethet egy sofőr egy végtében és egy nap összesen, mennyit túlórázhat és milyen bontásban, mennyi pihenőidőt kell beiktatni a fordák között stb., így manapság több sofőrt is kell alkalmazni ugyanannyi szolgáltatás elvégzésére, mint 10 évvel ezelőtt. A cégek állandó szétlopása miatt nincs pénz a megfelelő bérezésre (kivéve menedzsment), a sofőrök között óriási a fluktuáció, pár hónap/év után mindenki megy teherautózni, taxizni, bárhova, ahol nagyobb a lé. Értelemszerűen leszarják nagy ívben a szakmát, az utasokat, a buszokat, de még a kapott utasításokat is. Versenyeznek, széttapossák a buszokat, agresszívak, némelyik iszik, mobiltelefonálás és KRESZ szabályok áthágása tulajdonképpen állandósult, mégsem lehet kirakni őket, mert nincs elegendő utánpótlás. Szóval tessék jobbat mondani arra, hogy 2-3 hónap alatt ki lehetne rúgni a sofőrök nagy részét, mert ez önmagában még nem probléma. Hiába nincs lopás, ha nincs járat sem...
(Ja, és a kamerára: ahhoz, hogy a felvételeket valaki visszanézze és összekombinálja a kiadott jegyeket a leutazott kilométerekkel és díjkedvezményekkel, illetve ezek igazolásaival, baromi sok és unalmas munka kell. Ez újabb bérköltséggel terhelné a céget, még kevesebb jutna a sofőröknek stb. Amúgy jelzem, a legtöbb nyugat-európai országban a kamerák nem azért vannak, mert a sofőrt kell ellenőrizni (erre nekik sem lenne keretük - de nevetségesnek is tartanák!). Azok egyszerű biztonsági kamerák, illetve néhány típusban a vezetőt segítik a leszállók szemmeltartásában. Magyarországon a kamerákat ellenőrző személyek ugyanúgy be lennének vonva a mutyizásba, ahogy a belső ellenőrök is. (Már túl azon, hogy képtelenség a járatok 4 kamerával felvett információit folytonosan monitorozni... Számoljunk már, mennyibe kerül mindez, nem csak kamera infrastruktúra vonalon, hanem bérköltség szintjén is...)
Nincs más, ki kell várni, mire az emberek megtanulnak gondolkodni és különbséget tenni rövid távú és hosszú távú haszon között.
Karatekutya, szerintem a jegybevételek 20%-ával alaposan alábecsülöd a lopási rátát.
Tény, hogy a sofőrök lopnak mindent, ami mozdítható (meg ami nem, azt is). Amit meg végképp nem tudnak ellopni (pl. buszt magát - bár tűnt már el Magyarországról 120 tonnás mozdony is...), azt tönkreteszik. Kirúgni a sofőrt nem lehet, mert folyamatos hiány van, a járatnak pedig mennie kell, mert az utast nem érdekli (joggal), hogy a cég munkaerőhiánnyal küzd. Ugyanakkor az EU rengeteg szabályozást előír, hány órát/km-t vezethet egy sofőr egy végtében és egy nap összesen, mennyit túlórázhat és milyen bontásban, mennyi pihenőidőt kell beiktatni a fordák között stb., így manapság több sofőrt is kell alkalmazni ugyanannyi szolgáltatás elvégzésére, mint 10 évvel ezelőtt. A cégek állandó szétlopása miatt nincs pénz a megfelelő bérezésre (kivéve menedzsment), a sofőrök között óriási a fluktuáció, pár hónap/év után mindenki megy teherautózni, taxizni, bárhova, ahol nagyobb a lé. Értelemszerűen leszarják nagy ívben a szakmát, az utasokat, a buszokat, de még a kapott utasításokat is. Versenyeznek, széttapossák a buszokat, agresszívak, némelyik iszik, mobiltelefonálás és KRESZ szabályok áthágása tulajdonképpen állandósult, mégsem lehet kirakni őket, mert nincs elegendő utánpótlás. Szóval tessék jobbat mondani arra, hogy 2-3 hónap alatt ki lehetne rúgni a sofőrök nagy részét, mert ez önmagában még nem probléma. Hiába nincs lopás, ha nincs járat sem...
(Ja, és a kamerára: ahhoz, hogy a felvételeket valaki visszanézze és összekombinálja a kiadott jegyeket a leutazott kilométerekkel és díjkedvezményekkel, illetve ezek igazolásaival, baromi sok és unalmas munka kell. Ez újabb bérköltséggel terhelné a céget, még kevesebb jutna a sofőröknek stb. Amúgy jelzem, a legtöbb nyugat-európai országban a kamerák nem azért vannak, mert a sofőrt kell ellenőrizni (erre nekik sem lenne keretük - de nevetségesnek is tartanák!). Azok egyszerű biztonsági kamerák, illetve néhány típusban a vezetőt segítik a leszállók szemmeltartásában. Magyarországon a kamerákat ellenőrző személyek ugyanúgy be lennének vonva a mutyizásba, ahogy a belső ellenőrök is. (Már túl azon, hogy képtelenség a járatok 4 kamerával felvett információit folytonosan monitorozni... Számoljunk már, mennyibe kerül mindez, nem csak kamera infrastruktúra vonalon, hanem bérköltség szintjén is...)
Nincs más, ki kell várni, mire az emberek megtanulnak gondolkodni és különbséget tenni rövid távú és hosszú távú haszon között.
martinasz 2008.03.02. 16:34:40
Jó érzés tölti el az embert amikor olvassa ezt a sok tisztességes,makulátlan,a munkáját kifogástalanul végző adót,tb-járulékot pontosan fizető becsületes munkásembert!
Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.03.02. 16:40:30
martinasz
csak azért, mert számodra elképzelhetetlen, hogy lehet a munkát jól végezni és az adókat-járulékokat tisztességesen befizetni, attól még léteznek ilyen emberek, nem is kevés. Próbáld ki te is, hátha kedvet kapsz hozzá.
csak azért, mert számodra elképzelhetetlen, hogy lehet a munkát jól végezni és az adókat-járulékokat tisztességesen befizetni, attól még léteznek ilyen emberek, nem is kevés. Próbáld ki te is, hátha kedvet kapsz hozzá.
hacsabika 2008.03.02. 17:05:58
Nekem már van egy nagyon kedves Somló Volános sofőröm, aki eddig 5-ször vert át. Vagy számolni nem tud, vagy direkt úgy ad vissza, hogy addig keveri a szart a visszajáróval, amíg az utasnak már fogalma sincs miből mennyit tett a kezébe. Reklamálni lehet, de állítólag én vagyok a csaló, mert valahogy elrejtem a visszajáró egy részét. Az eddigi átverései nekem 700 forintomba kerültek.
Már volt aki hevesebben reklamált nála, de az eredményt attól függ, mekkora a reklamáló fél! Az ilyeneket le kéne buktatni a nagy nyilvánosság előtt...
Már volt aki hevesebben reklamált nála, de az eredményt attól függ, mekkora a reklamáló fél! Az ilyeneket le kéne buktatni a nagy nyilvánosság előtt...
martinasz 2008.03.02. 17:06:30
Hallgatok rád kedves RÉKUC!Már holnap reggel a gyárban a maritnkemencénél,jobban szorgalmassabban igyekszem csapolni az acélt,őszintén remélem,hogy ezzel neked is példát mutathatok!
Smiler 2008.03.02. 17:07:08
Egy időben nagyon sokat jártam busszal Budapest és Esztergom között. Diákjeggyel, akkor még 67,5%kal. Egy alkalommal felszálltam, kértem a jegyemet, kifizettem. Már épp elindultam volna hátrafelé, amikor jobban megnéztem a jegyemet, és rájöttem, hogy ez bizony csak Piliscsabáig szól és 90%os. Amikor visszafordultam a sofőrhöz és szóltam, még neki állt feljebb.
Aztán hátramentem, leültem, és bevallom, csak utána esett le, hogy ő ezen keresett volna. Úgy tűnik, ez az illető a nagyban játszók közé tartozott, mert ugye kifizettem a teljes árat, amit fizetnem kellett, de lényegesen olcsóbb jegyet akart hozzám vágni. Túl fáradt voltam, meg későn is értem Egomba ahhoz, hogy nekiálljak panaszkönyvet keresni, de ezek után mindig odafigyeltem arra, hogy olyan jegyet kapjak, amit kértem és fizettem. Ne belőlem akarjon jól élni a buszvezető!
Aztán hátramentem, leültem, és bevallom, csak utána esett le, hogy ő ezen keresett volna. Úgy tűnik, ez az illető a nagyban játszók közé tartozott, mert ugye kifizettem a teljes árat, amit fizetnem kellett, de lényegesen olcsóbb jegyet akart hozzám vágni. Túl fáradt voltam, meg későn is értem Egomba ahhoz, hogy nekiálljak panaszkönyvet keresni, de ezek után mindig odafigyeltem arra, hogy olyan jegyet kapjak, amit kértem és fizettem. Ne belőlem akarjon jól élni a buszvezető!
zenész 2008.03.02. 17:12:10
aki már evett erről a tányérról, az ne szarjon rá. halgasson mélyen.
kiskicsicsiga 2008.03.02. 17:13:53
pl azért,mert annyi eszük van,hogy a Bp-Győr vonalon óránként jól megrakodva közlekedő vonatokat megfelezték,így csak kétóránként jár busz a vonalon.az már mellékes,hogy olyan soha nem volt,hog 1ülés is szabadon maradt volna, tutira nyereséges volt a vonal,mégis megfelezték.mi értelme van ennek?ha valami hozza a pénzt,miért kell elrontani???
zenész 2008.03.02. 17:15:55
miért van az, hogy a "büdös paraszt" jelzőt előszeretettel alkalmazzátok a buszvezetőkre? vagy ha az uta is egy csökött büdös tahó, a buszvezető is legyen az??
Pista 2008.03.02. 17:21:50
Romániában ez megy a vonaton. Ha felszállnak ellenőrizni a kallereket, akkor a pénz felét át kell nekik adni és minden rendben.
gabest1 2008.03.02. 17:48:35
Kanadában tíz éve egy vájúba kellett beönteni az aprót annak akinek nem volt bérlete. Megszámolta és bemehettünk, semmi jegy, söfőr rá se bagózott. Csuklós, régi ikaruszok voltak.
Adofizeto 2008.03.02. 18:38:15
Jazzman, tedd még hozzá, hogy csomó szegény faluban, ahova ugyebár busznak muszáj menni, sose lesz akkora nyereség, hogy a buszsofőrt rendesen megfizessék. Ha ide rendes szolgáltatást akarsz, az csak a gazdagabb vidékek adójából mehet.
kicsi 2008.03.02. 20:52:13
Valamilyen szintem igazuk van az embereknek,abban hogy lopnak.De nézzük a másik oldalról, nagyon sokan tudják milyen jegyet kéne kapniuk, és mégis bele mennek a játékba, és vállalják, hogy ellenőr meg bünteti így. Szóval belemegy a gkv. játékába.
A kedvezményt mindig el kéne kérni a gkv. mindenkitől, csak ezt nem teszik meg mivel sok a felszálló, tartania kell a menet időt stb. ezért nem szokták elkérni.
Nehéz dolgok van az ellenőröknek is nem lehetnek minden hol ott, és mint már olvashattuk telefonon tartják a gkv. egymással a kapcsolatot hogy éppen hol is van az ellenőr. Így ha már fent is van az ellenőr a buszon nem fog semmi szabálytalanságot találni. De azért szoktak sikerrel is járni.
A kedvezményt mindig el kéne kérni a gkv. mindenkitől, csak ezt nem teszik meg mivel sok a felszálló, tartania kell a menet időt stb. ezért nem szokták elkérni.
Nehéz dolgok van az ellenőröknek is nem lehetnek minden hol ott, és mint már olvashattuk telefonon tartják a gkv. egymással a kapcsolatot hogy éppen hol is van az ellenőr. Így ha már fent is van az ellenőr a buszon nem fog semmi szabálytalanságot találni. De azért szoktak sikerrel is járni.
Andris85 2008.03.02. 22:33:05
Nem kell csodálkozni, ez a fizu nem elég semmire.
kumming 2008.03.03. 08:48:41
Igazából mevetem az ilyen lopos sofőrt. Tőlle jobban már csak attól undorodom aki elfogadja, kihasználja a lehetőséget, azután ilyen blogokon tépi a száját, lebuktatva büntársát.
Libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.03.03. 09:12:49
Minden nap buszozom, és bátran kijelentem: a Mátra Volán és a Gyöngyös környéki viszonylatokat elérő Volánbusz járatokon nem szoktam találkozni azzal, hogy a buszosok ellopják a menetdíjakat.
Tehát, kedves szerző és kedves Rékuc, általánosító és sértő.
Tehát, kedves szerző és kedves Rékuc, általánosító és sértő.
bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.03.03. 11:41:49
Ekkora fizetés mellett nem csoda, ha rendszeresek az ilyen "zsebbemenős" esetek.
Rendes fizetés mellett nem kéne sztrájkkal fenyegetrőzni és zsebbe eladni a jegyet.
Egyesek írják, h ez szabálytalan. Igen, az. Ennél is rosszabb, h emiatt (is) akarnak majd ritkítani/megszüntetni járatokat. Egy ilyen szabálytalanságnál jobban felhábotrít a felsővezetés lopása.
Érdekes, a sofőrt ki lehet rúgatni, a vezérigazgatót meg nem.
Szerintem ilyen "lehetőséget" életében legalább 1x már mindenkinek ajánlottak.
(Nem vagyok álszent, így elárulom, 2x volt részem ilyenben, amikor végzősökként szerenádozni mentünk. Hozzáteszem egyik környéken sem voltunk ismerősek :) Ez volt 2006-ban.)
Rendes fizetés mellett nem kéne sztrájkkal fenyegetrőzni és zsebbe eladni a jegyet.
Egyesek írják, h ez szabálytalan. Igen, az. Ennél is rosszabb, h emiatt (is) akarnak majd ritkítani/megszüntetni járatokat. Egy ilyen szabálytalanságnál jobban felhábotrít a felsővezetés lopása.
Érdekes, a sofőrt ki lehet rúgatni, a vezérigazgatót meg nem.
Szerintem ilyen "lehetőséget" életében legalább 1x már mindenkinek ajánlottak.
(Nem vagyok álszent, így elárulom, 2x volt részem ilyenben, amikor végzősökként szerenádozni mentünk. Hozzáteszem egyik környéken sem voltunk ismerősek :) Ez volt 2006-ban.)
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.03.03. 12:55:12
BKV figyelő · bkvfigyelo.blog.hu 2008.03.02. 15:56:27
"A magyar szabályokat ismerve, nem lehetne bekamerázni a buszt..."
Jó kifogás sose rossz... be lehet kamerázni, biztosítani kell a személyes adatok védelmét, oszt annyi...
"A magyar szabályokat ismerve, nem lehetne bekamerázni a buszt..."
Jó kifogás sose rossz... be lehet kamerázni, biztosítani kell a személyes adatok védelmét, oszt annyi...
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.03.03. 12:56:44
bandeenator · bandeenator.blog.hu 2008.03.03. 11:41:49
"Ekkora fizetés mellett nem csoda, ha rendszeresek az ilyen "zsebbemenős" esetek.
Rendes fizetés mellett nem kéne sztrájkkal fenyegetrőzni és zsebbe eladni a jegyet."
Nagy büdös francot.
1. Senkinek nem kötelező buszvezetőnek lenni.
2. Vannak, akik kevesebb pénzért is becsületesen dolgoznak.
"Ekkora fizetés mellett nem csoda, ha rendszeresek az ilyen "zsebbemenős" esetek.
Rendes fizetés mellett nem kéne sztrájkkal fenyegetrőzni és zsebbe eladni a jegyet."
Nagy büdös francot.
1. Senkinek nem kötelező buszvezetőnek lenni.
2. Vannak, akik kevesebb pénzért is becsületesen dolgoznak.
qwert 2008.03.03. 21:50:16
Vasi volánnál soha nem láttam lopó sofőrt pedig naponta ingáztam, volánbusznál 3 utazásból 2x előadják a sárga jó lesz? jegy nélkül jó lesz? stb kérdést. El nem hiszem, hogy nem lehet kirúgni őket.
bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.03.03. 22:27:12
Persze nem kötelező, és van becsületesen dolgozó ember is kevés pénzért. Arra akartam rávilágítani, h az ember munkáját nem becsülik meg, ezért ér aránytalanul keveset. Persze ez nem jogosít fel senkit lopásra.
Rövidtávon megéri az utasnak, hosszútávon viszont a járatot szüntetik majd meg.
A Kapos Volánnál pl így is van olyan, a falu FIZET azért, h menjen arra busz legalább naponta 2x!
Rövidtávon megéri az utasnak, hosszútávon viszont a járatot szüntetik majd meg.
A Kapos Volánnál pl így is van olyan, a falu FIZET azért, h menjen arra busz legalább naponta 2x!
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.03.04. 10:37:59
bandeenator :
egyetértek, csak arra nem látok semmi garanciát, hogy a sofőr (szaki, orvos, politikus, akárki) önként lemondana a tisztességtelen jövedelemről, ha többet kapna szabályosan. Inkább ellenpéldákat.
És persze, a maxizás végsősoron mindig a júzernek rossz, és kettőn áll a vásár. De az utas valamennyire kiszolgáltatott helyzetben van. Még ő kérhet elnézést, hogy nem akar csalni. Én nagyon utálom a zsebbefizetést, és amikor lehet, "finoman" elkérem a jegyet. De velem is volt már olyan, hogy fáradt voltam, későn kapcsoltam, és egyszerűen nem akartam szívózni az amúgy rendes sofőrrel.
egyetértek, csak arra nem látok semmi garanciát, hogy a sofőr (szaki, orvos, politikus, akárki) önként lemondana a tisztességtelen jövedelemről, ha többet kapna szabályosan. Inkább ellenpéldákat.
És persze, a maxizás végsősoron mindig a júzernek rossz, és kettőn áll a vásár. De az utas valamennyire kiszolgáltatott helyzetben van. Még ő kérhet elnézést, hogy nem akar csalni. Én nagyon utálom a zsebbefizetést, és amikor lehet, "finoman" elkérem a jegyet. De velem is volt már olyan, hogy fáradt voltam, későn kapcsoltam, és egyszerűen nem akartam szívózni az amúgy rendes sofőrrel.
Jack__Bauer 2008.03.04. 22:51:11
5 évig ingáztam napi rendeszerességgel távolsági járaton Mátra Volánnal. Egyszer sem láttam a fenti jelenséget. Ellenőrt az öt év alatt kb 4x.
Aztán 6 évig heti rendszerességgel Népstadionból Mátra\Agria\Volánbusz járatokkal. Itt sem tapasztaltam soha visszaélést, ellenőrrel pedig egyáltalán nem találkoztam.
Nem hiszem, hogy nekik többet fizettek volna, mint a mutyizós társaiknak. Akkor hogy is van ez?
(Az más kérdés, hogy a sofőrök 90%-a végigbagózza az utat. Bár lehet, hogy ez anno még nem volt tiltva... bár én azt sem tudtam, hogy mostmár tiltott...)
Aztán 6 évig heti rendszerességgel Népstadionból Mátra\Agria\Volánbusz járatokkal. Itt sem tapasztaltam soha visszaélést, ellenőrrel pedig egyáltalán nem találkoztam.
Nem hiszem, hogy nekik többet fizettek volna, mint a mutyizós társaiknak. Akkor hogy is van ez?
(Az más kérdés, hogy a sofőrök 90%-a végigbagózza az utat. Bár lehet, hogy ez anno még nem volt tiltva... bár én azt sem tudtam, hogy mostmár tiltott...)
geműűze 2008.03.04. 23:24:44
Mindenkitől előre is bocsánatot kérek, különösen a blog szerkesztőjétől, mert becsülöm az elhivatottságát és a kitartását, de...
Én nem tartom ideálisnak azt, hogy egy fiatalember egyszerre két, hasonló témával foglalkozó, magát közérdekűként és óriási érdeklődésre számot tartóként aposztrofáló blogot vezessen.
Külnöösen nem úgy, hogy szemlátomást nagy erőkkel próbálja eltussolni azt a tényt, hogy a két blog szerkesztője ő maga, és hajlamos többesszámban referálni saját magára.
Ez önmagában sem olyan nagy probléma, mint az a tény, hogy az említett fiatalember blogjára-blogjaira az utóbbi hónapokban leginkább a "véresszájú" jelző illene. Ahhoz képest, milyen kulturált és jóízlésű kezdeményezésként indult annak idején a BKV-blog, olyannyira átcsapott ez mára olyasféle céltalannak tűnő vagdalkozásba, mintha hősünk megérezte volna a vérszagot.
Szó se róla, az úriember jó érzékkel fogalmazza meg a mondanivalóját - mindösszesen annak az előadásmódjában beállt változás nincs ínyemre. Mégegyszer csak gratulálni tudok az ambíciókhoz és a lelkesedéshez, de úgy gondolom, hogy kicsi méretek közt mozgunk még ahhoz, hogy egyszerre, ennyi félét szerkesszünk a fejünk fölé a magasan olvasott, közszolgálati online médium képzeletbeli virtuális glóriáját helyezve.
Mindezektől függetlenül további sok siket kívánok, de mostantól fogva legfeljebb szigorúan alkalmi jelleggel követem nyomon a fiatalember munkásságát.
Én nem tartom ideálisnak azt, hogy egy fiatalember egyszerre két, hasonló témával foglalkozó, magát közérdekűként és óriási érdeklődésre számot tartóként aposztrofáló blogot vezessen.
Külnöösen nem úgy, hogy szemlátomást nagy erőkkel próbálja eltussolni azt a tényt, hogy a két blog szerkesztője ő maga, és hajlamos többesszámban referálni saját magára.
Ez önmagában sem olyan nagy probléma, mint az a tény, hogy az említett fiatalember blogjára-blogjaira az utóbbi hónapokban leginkább a "véresszájú" jelző illene. Ahhoz képest, milyen kulturált és jóízlésű kezdeményezésként indult annak idején a BKV-blog, olyannyira átcsapott ez mára olyasféle céltalannak tűnő vagdalkozásba, mintha hősünk megérezte volna a vérszagot.
Szó se róla, az úriember jó érzékkel fogalmazza meg a mondanivalóját - mindösszesen annak az előadásmódjában beállt változás nincs ínyemre. Mégegyszer csak gratulálni tudok az ambíciókhoz és a lelkesedéshez, de úgy gondolom, hogy kicsi méretek közt mozgunk még ahhoz, hogy egyszerre, ennyi félét szerkesszünk a fejünk fölé a magasan olvasott, közszolgálati online médium képzeletbeli virtuális glóriáját helyezve.
Mindezektől függetlenül további sok siket kívánok, de mostantól fogva legfeljebb szigorúan alkalmi jelleggel követem nyomon a fiatalember munkásságát.
sa1ndor 2008.03.06. 18:23:05
Azért a mundér becsületét valaki fejes megvédhette volna vagy reagált volna valaki, de csak az utasok hallatták hangjukat. Ez Magyarország 2008-ban.
vacskamati 2008.03.06. 21:54:50
ha valakit érdekel, hogy konkrétan mennyi zseton tűnik el a volánbuszokon mutyizásból, itt egy cikk 2005-ből:
www.narancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=12002
a cikk szerint, csak pest megyében évi 800 millió forintot tett ki az ebből származó veszteség 2005-ben. tehát tényleg lehetett volna pár buszt venni.
engem is gyakran megkörnyékeztek diszkont jeggyel (ráadásul diák vagyok, nem tudom miért lett volna szükségem rá), de volt olyan, hogy a jegynyomtató adatai nyomtatta ki nekem a sofőr, gondolván, bizonyára jó lesz jegy helyett.
egy alkalommal pedig valahol a pest megyei, észak-keleti régióban pár sofőr megveretett egy túlságosan tisztességes ellenőrt, aki fél szemére megvakult.
remélem, mióta bevezették az elővételi jegyet, ez az összeg legalább a felére csökkent.
www.narancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=12002
a cikk szerint, csak pest megyében évi 800 millió forintot tett ki az ebből származó veszteség 2005-ben. tehát tényleg lehetett volna pár buszt venni.
engem is gyakran megkörnyékeztek diszkont jeggyel (ráadásul diák vagyok, nem tudom miért lett volna szükségem rá), de volt olyan, hogy a jegynyomtató adatai nyomtatta ki nekem a sofőr, gondolván, bizonyára jó lesz jegy helyett.
egy alkalommal pedig valahol a pest megyei, észak-keleti régióban pár sofőr megveretett egy túlságosan tisztességes ellenőrt, aki fél szemére megvakult.
remélem, mióta bevezették az elővételi jegyet, ez az összeg legalább a felére csökkent.
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.03.07. 18:14:53
Rendi 2008.03.02. 16:29:45
RosszQtya 2008.03.02. 16:14:55
Volvókon működik a kamera, de felvételt nem készít. Sofőr tud mozizni. Már ha nem repál be a vezérlő.
RosszQtya 2008.03.02. 16:14:55
Volvókon működik a kamera, de felvételt nem készít. Sofőr tud mozizni. Már ha nem repál be a vezérlő.
SzakiD 2008.03.09. 23:22:38
Nekem a "kedvenc" esetem az volt, amikor Szentendrén volt mínusz 2 percem a busz indulásáig (éljen a HÉV-busz csatlakozás!), de még bent találtam az esztergomit. Persze automatából kellene jegyet venni, a vezér viszont már jön a buszhoz. Megkérdeztem, tudok-e nála jegyet venni. "- Megoldjuk!"
Felszállok, fizettem mondjuk egy százast (szigetmonostori révig mentem, baráti tarifa) és nyomtatott nekem egy "jegyet", amin csak az adószám és a kiadás ideje volt rajta, viszonylat, vagy főleg: viteldíj, na az nem.
Mondhatom, a torkomban dobogott a szívem, amikor fékezett egy fehér furgon előttünk a megállóban, de megúsztam: csak "civilek" valakit kihoztak a buszhoz...
Felszállok, fizettem mondjuk egy százast (szigetmonostori révig mentem, baráti tarifa) és nyomtatott nekem egy "jegyet", amin csak az adószám és a kiadás ideje volt rajta, viszonylat, vagy főleg: viteldíj, na az nem.
Mondhatom, a torkomban dobogott a szívem, amikor fékezett egy fehér furgon előttünk a megállóban, de megúsztam: csak "civilek" valakit kihoztak a buszhoz...
Coolman24 2008.03.10. 10:54:48
Szasztok!
Ez azért meredek, nem semmi, de valahol várható volt....
Nem lehet egyszerű buszosnak se lenni, de ez így.....
Ami pedig a kevesebb fizut illeti becsületes melóért, nos én szórólapoztam úgy 1 évig, és jó volt, ha kaptam havonta 35-40 ezer forintot! Nem volt egy arany élet, odakinn 36-42 fokokban, netán esőben dolgozni (hogy a szajré szrrá ázott, az más téma:D)! Szal ennyit erről....
Ez azért meredek, nem semmi, de valahol várható volt....
Nem lehet egyszerű buszosnak se lenni, de ez így.....
Ami pedig a kevesebb fizut illeti becsületes melóért, nos én szórólapoztam úgy 1 évig, és jó volt, ha kaptam havonta 35-40 ezer forintot! Nem volt egy arany élet, odakinn 36-42 fokokban, netán esőben dolgozni (hogy a szajré szrrá ázott, az más téma:D)! Szal ennyit erről....
Buszos 69 2008.03.19. 13:22:58
Sziasztok! Én a volánbusznál dolgozom és egy-két dolgot eltudok mondani.
Tudjátok az a baj, hogy mindenki csak a saját oldalát nézi. Ez nem a mundér meg védése csak az éremnek két oldala van. Egyszer, nem kellene általánosítani mert vannak olyan "soförök" akik nem csinálják ezt a felvetett dolgot.De pl. nézzünk egy nénikét aki nyugdijjas és a karikáit védi a papirján és úgy kell tőle levadászni a papirt, és akkor jön a kérdés, hogy "muszály" be írni? Van amikor az utas maga ad többet, hogy ne írjunk be a szelvényébe.Akkor mit tegyünk? De nagyon sok olyan munkahely van az országban, hogy átverik az embert,csak nem veszik észre, azzal meg nem foglalkozik senki.Azzal meg főként nem, hoy a felső vezetés forint milliárdokat tőzsdéztek el büntetlenűl és azon az összegen nem 15 új buszt lehetett volna venni hanem 100-150 db. Persze ezt mind büntettlenül. Tudom igaz, ez nem jogosítja fel a "sofört", hogy ezt tegye de elkellene gondolkodni rajta, hogy miért is van ez. A boltos azért csinálja mert, a benzinkutas azért csinálja mert..... De a lényeg, baj lenne akkor ha nem lenne kinek adni a jegyárát, és az is baj lenne ha nem adna nekünk seki pénzt a jegyért. Tehát kérje el mindenki a jegyét a gkvezetőtől és próbáljon meg mindenki szabályosan utazni.
Tudjátok az a baj, hogy mindenki csak a saját oldalát nézi. Ez nem a mundér meg védése csak az éremnek két oldala van. Egyszer, nem kellene általánosítani mert vannak olyan "soförök" akik nem csinálják ezt a felvetett dolgot.De pl. nézzünk egy nénikét aki nyugdijjas és a karikáit védi a papirján és úgy kell tőle levadászni a papirt, és akkor jön a kérdés, hogy "muszály" be írni? Van amikor az utas maga ad többet, hogy ne írjunk be a szelvényébe.Akkor mit tegyünk? De nagyon sok olyan munkahely van az országban, hogy átverik az embert,csak nem veszik észre, azzal meg nem foglalkozik senki.Azzal meg főként nem, hoy a felső vezetés forint milliárdokat tőzsdéztek el büntetlenűl és azon az összegen nem 15 új buszt lehetett volna venni hanem 100-150 db. Persze ezt mind büntettlenül. Tudom igaz, ez nem jogosítja fel a "sofört", hogy ezt tegye de elkellene gondolkodni rajta, hogy miért is van ez. A boltos azért csinálja mert, a benzinkutas azért csinálja mert..... De a lényeg, baj lenne akkor ha nem lenne kinek adni a jegyárát, és az is baj lenne ha nem adna nekünk seki pénzt a jegyért. Tehát kérje el mindenki a jegyét a gkvezetőtől és próbáljon meg mindenki szabályosan utazni.
forgalmász 2008.03.19. 16:08:08
üdv!
átfutottam néhányótok írásait!
és sajna részben igazatok van!
de csak részben!
az a gkv aki állandóan felajánlgatja a diszkont lehetőséget valóban nem közénk való!
de azt kell mondjam,hogy akik csak annyi plusszt hoznak össze ami elég a napi rezsiére és az esetleges autóhasználatára azt teljesen megértem!
kompenzálja azt a jogos összeget amit a drága cégeink nem adnak meg számunkra!
ha mondjuk 1 gkv hazavinné az unios társai fizetésének a felét akkor én is azt mondom,hogy már 1 jegyért is rúgják ki! de így egy kicsit erős a "vágyatok"
bár ha nektek jobban bejönne egy büdös szőröstalpu akkor hajrá!
amugy meg legalább ugyanannyi tahó utas van mint amennyi tahó sofőr!
ráadásul legtöbbjükből pont ti hozzátok ki a bunkó állatot drága utastársaim!
ezen talán gondolkodjatok el!
ezzel kapcsolatban van egy sztorim:
2007 ösze: üllő kh megálló!
sárga hoszzu villamos érkezik a megállóba ahol kb 25 ember akiknek már nem jut ülőhely mert keskenyek az ülések és mellettem és egy másik kollégám mellett már nem fért el egy suttyó kis paraszt bár a kollégám még a táskáját is az ölébe vette! erre a képébe vágta,hogy nem kell a "szaros kis helyed" és hátrább ballagott! néztünk nagyot és kollégámat elkapta az ideg! gkv volt a kollégám aki ilyen taj paraszt miatt totál ideg lett és végezze jó kedvvel a munkáját! ráadásul ő is csak utas volt és csak később kezdett! őszinte leszek: legszívesebben pofán b...tam volna a kis s...fejet! hát ennyit a bunkó volános kontra utas meccsről! és néhányszor ezt a szolgálatát teljesítő gkv.nek is beköpik!
átfutottam néhányótok írásait!
és sajna részben igazatok van!
de csak részben!
az a gkv aki állandóan felajánlgatja a diszkont lehetőséget valóban nem közénk való!
de azt kell mondjam,hogy akik csak annyi plusszt hoznak össze ami elég a napi rezsiére és az esetleges autóhasználatára azt teljesen megértem!
kompenzálja azt a jogos összeget amit a drága cégeink nem adnak meg számunkra!
ha mondjuk 1 gkv hazavinné az unios társai fizetésének a felét akkor én is azt mondom,hogy már 1 jegyért is rúgják ki! de így egy kicsit erős a "vágyatok"
bár ha nektek jobban bejönne egy büdös szőröstalpu akkor hajrá!
amugy meg legalább ugyanannyi tahó utas van mint amennyi tahó sofőr!
ráadásul legtöbbjükből pont ti hozzátok ki a bunkó állatot drága utastársaim!
ezen talán gondolkodjatok el!
ezzel kapcsolatban van egy sztorim:
2007 ösze: üllő kh megálló!
sárga hoszzu villamos érkezik a megállóba ahol kb 25 ember akiknek már nem jut ülőhely mert keskenyek az ülések és mellettem és egy másik kollégám mellett már nem fért el egy suttyó kis paraszt bár a kollégám még a táskáját is az ölébe vette! erre a képébe vágta,hogy nem kell a "szaros kis helyed" és hátrább ballagott! néztünk nagyot és kollégámat elkapta az ideg! gkv volt a kollégám aki ilyen taj paraszt miatt totál ideg lett és végezze jó kedvvel a munkáját! ráadásul ő is csak utas volt és csak később kezdett! őszinte leszek: legszívesebben pofán b...tam volna a kis s...fejet! hát ennyit a bunkó volános kontra utas meccsről! és néhányszor ezt a szolgálatát teljesítő gkv.nek is beköpik!
ZBR 2008.03.28. 01:29:17
forgalmász 2008.03.19. 16:08:08 >>> Hogy lehet az emberből forgalmász a Volánnál? Mit kell hozzá elvégezni? Bp.-n van ilyen munkalehetőség? A forgalmász ad el jegyet is?
exvolános 2008.06.07. 07:40:11
Sziasztok bocs de tudjátok hogy ezek a buszvezetők hány órát dolgoznak havonta? kb 280-at netto 90e-130e Ft kőzőtti fizetésért. A Volán 2004végén emelt utoljára órabért ami brutto 540Ft. Gyerekek lehet hibáztatni a buszvezetőt de a volán a tőrvény segitségével "visszalopja" őket úgy hogy a 280 órából csak 178-at fizet ki a tőbbit az készenléti időnek veszi ami a munkabér 25%-a. Igy jőn ki a netto jővedelem ami nekem havonta átlagosan 105e-110e kőzőtt volt plusz étkezési jegy vagy valami apró juttatás.Amikor kietlen buszvégállomáson "pihentem" télen-10C' Nyáron +40C'-ban azt ő mind készenléti időnek veszi mert ugye éppen nem vezetsz. Te meg aludjál és étkezz a buszba ahogy tudsz.Na ebből lett elegem. Azóta máshol buszozom és tudjátok mit? Ugyanazt a pénzt megkapom tisztán amit a volánnál ősszesen őssze tudtam szedni a fizetéssemmel és a jegycsalással eggyütt.Hazudnék ha azt mondanám hogy nem hiányzik a VOLÁN de igen nagyon szerettem ott dolgozni de már nem akartam azért a pénzért idegeskedni,amit itt ugyis átutalnak. Annak őrüljetek hogy nem mindegyik gondolkodik ugy mint én mert akkor sétálhattnátok a VOLÁN nagykutyái meg lejárhatnának a telephelyre megnézni hogyan rohadnak szét a buszok. Azt tudjátok hogy azt is ők takaritják müszak után?Ha érdekel a folytatás irjatok Egy exvolános
exvolános 2008.06.17. 19:42:20
Jólvan látom ennek az oldalnak is nagyobb volt a füstje mint a lángja.Pedig higyjétek el a buszvezetőnek is kényelmesebb lenne ha anyagi biztonságban élhetne anélkül hogy folyamatosan azon idegeskedne hogy mikor áll elé az ellenőrők autója.Higyjétek ell ilyenkor nekem 200kőrüli vérnyomásom volt és ha felszálltak az ellenőrők akkor jőtt az izzadás hogy most mi lesz?Szerintetek ez jó buli?Ha folytattam volna akkor tuti 10év alatt alkalmatlan lettem volna buszvezetésre sziv vagy/és/érrendszeri probléma miatt.Nézzetek a buszvezető szemébe mikor felszálltok a buszra mit láttok? Fáradságot? Leplezett idegességet? Szerintetek ők a hibások hogy a munkéltató/VOLÁNBUSZ/ nem honorálja őket megfelelőképpen a 280órás havi munkaidőért? Néhányan még másodállást is vállalnak hogy megéljenek, szerintetek azért mert olyan jól megy nekik? Ezek az emberek a ti életetekért is felelnek a legaprobb hiba és bármi megtőrténhet.TVben mostanában elég sok a Buszos baleset ugyhogy nem hiszem hogy kell ecsetelni mi tőrténhet.És ez az ember aki értetek felelős ki van téve ennek a hihetetlen stressznek.A másik amikor egy utas akár indokoltan akár nem üvőltőzik a buszvezetővel valamiért/késés.kimaradt járat s.t.b./ és utána kényelmesen leül és utazik.Szerintetek normális? A buszvezető ilyenkor még ezmiatt is idegeskedik,és tudjátok hogy ideges ember nem hoz mindig megfelelő dőntést.Ez sok ember életébe kerülhet. Ugyhogy ha ilyet láttok a saját érdeketekben kérlek titeket vagy védjétek meg a buszvezetőt az ilyen atrocitásoktól vagy inkább szálljatok le.És a késésekért a buszvezető hibáztatható a legkevésbé.Ugyanis ki tehet arról hogy az utas /legyen az babakocsis anyuka vagy idős ember nehezen száll fel a buszra/ persze nekik is közlekedni kell és ezért türelmesnek kell lenni úgy a buszvezetőnek úgy az utasnak is.Ki tehet arról hogy ha esetleg baleset vagy útfelújitás miatt dugó alakul ki? Vagy az egyik kolléga a másik vonalon lerobban és utasitják a buszvezetőt hogy végezze el előbb azt a járatot és utána csinálhatja a sajátját.Ha egy járat kimarad arról sem az tehet aki odaér a busszal a megállóba hisz ő végzi a saját járatát a saját idejében mégis ő kapja szitkokat az utasoktól. A buszokról annyit hogy még azt is a sofőrtől várják el hogy kitakaritsák.Ugyanis az Érdi Volánnál ilyen hogy busztakaritó már évek óta nincsen.Remélem lesz reakció és nem főlőslegesen irkálók nektek. További balesetmentes és kellemetlenségektől mentes utazást kivánok. Sziasztok
WX VOLÁNOBUSZOS 2008.06.22. 21:34:00
Ezt azért irtad mert irigyled tőlük azt amit szakitanak nap mint nap.Te is ez csinálnád mint a többi hülye utas mert talán jobban megéri neki ez mint drága bérletet venni.Talán ha gkv.jobban meglenne fizetve akkor nem csinálná es a fönke nem cserélné félévente az aitoját akkor megértenéd.De te csak kötekedös vidéki PARASZT vagy.
EX VOLÁNOBUSZOS 2008.06.22. 22:16:34
Szia exvolános!Ezek nem tudják miröl is szolt az egész,én is Érden voltam ,és jol csináltuk,nem kötekedtem senkivel aki kért jegyet annak adtam.Mi ugyis az utas szemében egy bunko parasztok vagyunk.Nagyon sok dologban igazad van,vezetés,fizetés tulora stb...Nem a fönökség az elsö aki ül és vakarja egésznap a seggét aztán felveszi a fél millát havonta,A dolgozo az elsö csak ebben a világban nem érdekel senkit hogy nyáron az 50-60 fokos fülkében rohadunk föleg a déli orákban!Elöször azon kellene gondolkodni TISZTELT UTASOK,hogy a gkv mennyi mindennel szembesül és szenved a ti hirös nagy városotokba és környékén és mennyit visz haza a kiscsaládjának,miböl tarja el öket ha elfogy a fizetés.A pofátlan gkv nek meg ugy kell ha elkapják és kirugják mert mert aki akicsit nem becsüli a nagyot nem érdemli!!!
exvolános 2008.06.28. 20:54:55
Most linkeltem rá arra amit Vacskamati linkelt be. Eszerint ahogy Sohár úr mondta 615e forint egy sofőr éves fekete bevétele a volánnál. Az havi 52e FT hozzáadjuk azt a 110ezret amit fizetésként adnak és kijőn kb 162ezer forint 280óra munkára ez kb reáli is lenne. Csak ha ezt a pénzt a volánnak kéne kifizetni fizetésként bruttobban akkor szerintetek mennyi kőzterhet kéne kifizetni ezután a netto 162ezer után. Lehet gondolkodni vajon tényleg megakarja teljesen szüntetni a "mutyizást" a VOLÁNBUSZ vagy igy még azért csak jobban jár ugyanis ez egy olyan pénz ami után ő sem fizet áfát és munkáltatói járulékot sem mégis megkapja a sofőr a "fizetését". Igazándiból az bántja őket hogy vannak akik ezt túlzásba viszik és még a sofőrők sem tudják a másikról hogy mennyire nyúl bele. Csak a kőzvetlen váltótársak általában.Hiddjétek el ha megakarná ezt szüntetni a Volán akkor meg is tudná. Most nem adok tippet nekem 1hét elég lenne csak akkor ezután a használtautó.hu-ra járnátok sürgösen autot venni mert nem lenne Érden buszvezető. talán 30-an akik nagyon a nyugdij előtt vannak azok maradnának. Most érden szigoritások vannak ugyhogy megint hallotam 5-6 kolléga ki akar lépni. Annyit mondok ha azt a 162ezret nekem havonta átutalná a volán én az elsők kőzőtt lennék aki visszamenne oda dolgozni. Sziaztok
tibo 2008.09.23. 11:36:47
nem ertem ezzeket az emberket ,hogy mert nem a sajat dolgukkal foglalkoznak.ha majd ott dolgonak mint buszvezeto a volanal akkor panaszkodjanak. meg is indoklom miert.mert sokkan nem tudjak,hogy egy buszsofor akki ott van,tobb eve ,az is anyit kap majdnem,mint egy kezdo sofor.a jarmuvekrol elet kora matuzsameli.ellenorzesre meg bizznak egy vagyoriceget,amelynek nemelyik embere sotet mint a feneketlenkut,a modorukrol ne is beszeljunk.tulorat,karacsonyi jutalmat,fizetsemelest ammi korrekt lenne nem kapnak,akkor mitvarrnak toluk.arra is kivancsi lennek hogy mer valaki engem vagy barki mast hulyeutasnak nevezni,mert lehet hogy egy hulyeutas vagyok,en erre azt tudom mondani,hogy assa elmagat jomelyre akki masok dolgaval foglalkozik.mert az ilyen ember/ek/,azt hiszik hogy mert akkadekoskodnak,kotozkonek,akkor ok a valakik,de szerintem csakk egy kissenkik.ui;akkinek nem inge ne vegy magara.
tibo 2008.09.24. 14:27:42
ply-nek .ha jolatom ,meg tanulo vagy,inkabb az iskolaval,foglalkozal,es ne masok dolgaval.mert majd ha te is kilencvenezer forintot keresel,esnem is fizetik az utazasodat,akkor torodjel masokk dolgaval.mert en lehet hogy egy hulyeutas vagyokk,de valamibol meg is kellelnem.kulonben meg latni hoy menny tisztelet es kultura van a mostanitanulokban,tisztelet egy-ket kivetelnek.mert lehet hogy a sofor lop,mert ra kenyszerul,de nem o firkal es rongal,ha altalaban olyan iskolaskoruak mint te.es az mondjuk nem jut eszedbe,hogy inkabb ezert kell fizetni tobbet.
$raczger · http://php-script.hu 2008.09.24. 21:07:12
Hali!
Miért ilyen "lepukkant" az oldal? Kicsit fel kéne éleszteni:)
Miért ilyen "lepukkant" az oldal? Kicsit fel kéne éleszteni:)
Borus Demeter 2008.10.03. 14:18:05
Tisztelt Hozzászolók! Önök akik szeretik a buszvezetőkön köszörülni a nyelvüket!Csak annyit kérdeznék maguk soha nem nyúltak olyan ezközökhöz ami nem megengedett? Maguk mindig becsületesen éltek,noha a megélhetésük forgott veszélyben?Ide leírják ezt a sok sok hányingert keltő szemétséget a buszvezetőkről, más ember zsebében könyékig turkálnak és lehet hogy maguk sem élnek külömb életet mint ezek a buszvezetők! Csak itt most őket lehet szapulni!!Hány eset van és lesz még amikor a jó Magyar fizetések mellett a hónap végére kiürül a családi kassza és lehet hogy pont maguk közül valaki megkéri a buszvezetőt vigye el a munkahelye felé de a viteldíjra sajna nincs keret, de majd legközelebb odaadja? Hát ennyit magukról!! Sajnos ide jutottunk a sok sok kiégett elkeseredett ember most itt is kirághatja a másikat!!!" EMBER EMBERNEK FARKASA" gratulálok!!! Sok sok hibátlan becsületes ember!! De jó köztetek élni!!!Más!! Átlagosan egy buszvezető ha az érdi térséget vesszük figyelembe beosztástól függően 18.-21. órás munkaidőt teljesít az az 02.-h kor kel 03.-h ra jelentkezik a munkahelyén és 00.05ig dolgozik.Jelen helyzetben a 21.- h munkaidőből csak a vezetési időt fizetik ki egy apró pici pótlékkal kiegészítve.Adnak üzemanyag megtakarítást is de ezt nem lehet követni mert úgy van a rendszer megoldva hogy nem lehessen követni! Érdklődni sem ajánlatos de igazából nincs is aki korrekt választ adna, ne adj isten papiron elszámolna a buszvezetővel!Tehát a fent említett munkaidőt megszorozzuk 15 nappal " és ez jó esetben 15 nap mert ekkor nem kell helyettesíteni, túlórázni" ez már bőségesen meghaladta a 200 órát/hó. Na most ezért a munkáért 80.-100.000ft körüli fizetéseket oszt ki a volán a dolgozóinak egy olyan fizetési papiron amin képzett bérügyes és neves könyvelő sem tud eligazodni.Harminc harmincöt éves buszokkal "vannak kivételek" kell szenvedni egész nap. Van olyan nap hogy négyszer kell bemenni a müszaki telepre mert lerobbant a busz, " ami már nem a voláné mert eladta!!! De visszabérli ám jópénzért!!! "cserélni, már ha van bent busz!! Volt ám olyan is hogy ott kellett ülni és várni a végzős kolégára hogy bejöjjön és átadhassa a buszát hogy magukat Ó hibátlan becsületeseket hazavihessék!Harminc évvel ezelőtt még nem volt sárga jegy!! De a bérleteket akkor is vették és a bevétele meg volt a volánnak!! Hol vannak az új buszok? Elvitte a Soför mi??Minimális fejlesztések voltak Érden míg a lakosság létszáma az utazó közönség és a bevétel nőtt!! Az hol van? Elvitte a buszvezető mi?Maguk jól megmutatják a buszvezetőnek hogy kell becsületesen élni! Az hogy müszakilag egy életveszélyes hulladékon ülnek azt nem nézik csak hogy mennyit rak el a buszvezető! Szemetes a busz?Hát maguk szerint 21-h munkaidő után a buszvezetőnek kéne kitakarítani a buszokat? Mert volt rá személyzet is " papiron biztos van is" csak éppen elbocsájtották őket! Biztos az ő bérüket is ellopta a buszvezető ugye?Arról ne is beszéljünk amit maguk utasok művelnek a buszokon! Soroljam Ó hibátlanok!!Azt miért nem írják le amit maguk okoznak károkat annak a helyreállítása egy évre kivetítve mennyi pénz! Abból is lehetne autóbuszt venni!Arról miért nem irnak hogy ezeket az ipari selejteket vezető emberek mit kockáztatnak nap mint nap hogy maguk bejussanak a munkahelyükre, hogy megtudják teremteni a megélhetésükre valót??!!Az nem baj hogy lukas a busz, nyáron tűzforró az utastér télen jéghideg?!Az nem baj! De a sofőr lop az baj!Az én családomban van buszsoför és nem a telhetetlen fajta! Gyerekei vannak háza, házán hitele.A felesége otthon van gyesen és havi rendszerességel a hó végén menniük kell kölcsön kérni, mert nem elég a férj keresete nekik!Van a volánnak szakszervezete és a vezetőjük maga is buszvezető volt de úgylátszik elfelejtette hogy miért is került oda ahol most van! Igaz F Kovács úr? A sztrájk sem lenne megoldás mert magukat becsületeseket is hordani kell dolgozni és nem lehet megbénítani az érdi tömegközlekedést! De mielőtt elkezdenek mocskolódni ezeket amiket leírtam gondolják végig! Én sem értek egyet a lopással de ha nincs más kiút mit lehet tenni? Gondolják nem lenne nyugodtabb a napja egy buszvezetőnek ha nem egész nap csak az ellenőrőket kéne figyelni? Jó technikán jó fizetésért udvarias szinvonalas szolgáltatást kapnának maguk is!! Ja akkor mit irnának ide?? Szerencse hogy én nem vagyok buszvezető mert én lehánynám magukat!És ezt a véleményt is lehet továbbítani a volánnak mert ha nem változtatnak a jelenlegi helyzeten ők is és maguk is előbb vagy utóbb buszvezető nélkül maradnak!! üdv:Borus
ba 2008.10.16. 20:58:32
valójában nem a buszsofőr miatt vannak ilyen állopotok bár ez is igen jelentős szerepet játszik nem tagadom hanem a regebben hosstú ideig még jegyet sem váltó nyugdíjasok miatt, elmagyarázom miért:
jött a mama meg a papa felszállt a buszra nuku jegy semmi így mondjuk volt 5 millió nyugdíjas utas elvileg de senki nem tudja csak hasra ütöttünk az állam meg meg térített 2 milióét
2. az állam a gázolajnak csak egy részét fizeti ki egyértelmű hogy honnan veszik el : eladnak mindent felélik a tartalékokat
a másik probléma hogy hiába fogják meg a sofőrt LOL tudok olyanról is hogy rajta kapták gázolaj lopáson és nem történ némi ejnyebejnyén kívül semmi :)
jött a mama meg a papa felszállt a buszra nuku jegy semmi így mondjuk volt 5 millió nyugdíjas utas elvileg de senki nem tudja csak hasra ütöttünk az állam meg meg térített 2 milióét
2. az állam a gázolajnak csak egy részét fizeti ki egyértelmű hogy honnan veszik el : eladnak mindent felélik a tartalékokat
a másik probléma hogy hiába fogják meg a sofőrt LOL tudok olyanról is hogy rajta kapták gázolaj lopáson és nem történ némi ejnyebejnyén kívül semmi :)
exvolános 2008.10.26. 18:34:23
Szia Ba. Ilyet viszont még nem hallottam hogy olajért csak ejnye-bejnye. Dehát mindent énsem tudhatok. Demeter te nagyon jól látsz mindent biztos nem vagy kolléga? Ha nem is buszvezető akkor valami más beo. Olyan dolgokat is leírtál amit én vagy nem mertem vagy későbbre tartogattam. Hát igen aki a munkahelyéről semmit sem lop még egy 20 forintos tollat sem vagy nem hanisit a suliban ebédjegyet neadj isten bérletet és semmit nem akar olcsobban megszerezni sőt a müsoros cd-ét is megveszi és nem a netről tőlti a filmet és a zenét vagy kollégától az írottat megveszi csak az jogosult a másikra kővet dobálni gyerekek.Ja hogy az ugy drága? ez van. Mindenki nézzen már magába. OKÉ?
vadparaszt 2008.11.13. 17:29:09
Uraim! A BKV-ból semmit nem lopnak a sofőrök, mégis 88 milliárd adóssága van. Hogy lehet ez? Egyébként én is voltam Volánbusz-sofőr bruttó 540 forintos órabérért, nevetséges. És még ennek a fizetésnek az 54%-át is elveszi az állam. És amíg a buszt takarítod, a végállomáson várakozol, órákig várod a következő fuvart, egy fillért sem kapsz. De ott kell lenned. Ingyen. Jó reggelt! Vállalod, hogy ennyi pénzért egyik lábad a börtönben, másik a temetőben? Akkor menjél Volánbusz-sofőrnek, király élet.
kgyusz 2009.03.05. 12:03:45
Valóban nem könnyű a sofőrök élete, de ez még nem ad okot a mutyizásra, sok ember dolgozik hasonlóan rossz vagy rosszabb körülmények között kevesebb pénzért becsületesen. Az itt a probléma, hogy a volán társaságok nem tehetik meg, hogy elküldik a vétkes sofőröket, mert nehéz újat találni, a buszokat meg valakinek vezetnie kell, a vezetőség ezért inkább szemet huny és az ellenőrzéseket sem erőlteti. Talán megoldás lenne a magasabb sofőr fizetés így vonzóbbá tehetnék a szakmát és kirúghatnák a tolvajokat, mert nincs mit szépíteni azok és persze a véletlen szerű ellenőrzések növelése, amit mostanában én is tapasztaltam ugyanis a legutóbb én is ellenőrökkel találkoztam azon a vonalon ahol az elmúlt években egyszer sem. Bérletem van, ezért nekem nem volt gondom az ellenőrökkel viszont elkaptak néhány nem megfelelő jeggyel utazó utast, akiket meg is büntettek. Itt is elhangzott, hogy a sofőr mondta az árat ők meg adták a pénzt, jegy meg sehol és most fizethetik a büntetést pedig ők nem akartak csalni. Sajnáltam szegényt, de aki hülye...
A világon máshol tudnak gazdaságosan működni a volán társaságok, talán azon kéne elgondolkozni miért nem megy ez nálunk is így.
A világon máshol tudnak gazdaságosan működni a volán társaságok, talán azon kéne elgondolkozni miért nem megy ez nálunk is így.
huse0701 2009.03.24. 23:16:24
Kezdeném azzal: mindenki ott lop ahol tud. A mai világban másképp megélni elég nehézkes, bár nem azt mondom hogy nem lehet. A következő gondolatom pedig az lenne, hogy ha megkapnák a sofőrök azt a pénzt amit nem, akkor valószínű hogy nem itt tartana ez az egész. Ha sofőr lennék én is ugyanúgy kiegészíteném a havi 100 ezremet. Viszont ha aztmondanák hogy megkapom a havi nettó 150-et minimum, akkor kétszer meggondolnám hogy esetleg kockáztassam-e az állásomat. Mert azért azt lássa be mindenki ez egy elég felelősségteljes munka ahol a sofőr napmintnap emberek százainak életéért felelős, ami pedig nincs megfizetve. Vidéken legalábbis biztos.
ControllMan 2010.01.31. 16:08:52
FONTOS!
Mindig el kell kérni a vezetőtől a jegyet, és meg kell nézni, hogy a megfelelő kedvezmény van e feltűntetve, mint amire jogosultak vagyunk, és valóban akkora összeg van feltűntetve, mint amennyit fizettünk.
Illetve, hogy a dátum is egyezzen!!!
Ezt nem szabad elmulasztani, akármennyien is vannak mögötted felszállásra várva, mert ha az ellenőrzés során derül ki, hogy nem az a jegyed van, mint amire te befizettél jön a büntetés, és akkor már semmit nem tehetsz...
Még az is fontos, ha kedvezményt veszel igénybe, előtte ellenőrizd, hogy nálad vannak e a kedvezményed igazolására szükséges igazolványok, szelvények is!
Mondjuk ebben az esetben, ha nem tudod igazolni ellenőrzés során a kedvezményedet (az intézkedést ugyan megkezdi az ellenőr->csekk), utólag van lehetőséged bemutatni a hiányzó dokumentumot 15 napon belül az ügyfélszolgálaton, és ebben az esetben nem kell megfizetni a büntetést.
Mindig el kell kérni a vezetőtől a jegyet, és meg kell nézni, hogy a megfelelő kedvezmény van e feltűntetve, mint amire jogosultak vagyunk, és valóban akkora összeg van feltűntetve, mint amennyit fizettünk.
Illetve, hogy a dátum is egyezzen!!!
Ezt nem szabad elmulasztani, akármennyien is vannak mögötted felszállásra várva, mert ha az ellenőrzés során derül ki, hogy nem az a jegyed van, mint amire te befizettél jön a büntetés, és akkor már semmit nem tehetsz...
Még az is fontos, ha kedvezményt veszel igénybe, előtte ellenőrizd, hogy nálad vannak e a kedvezményed igazolására szükséges igazolványok, szelvények is!
Mondjuk ebben az esetben, ha nem tudod igazolni ellenőrzés során a kedvezményedet (az intézkedést ugyan megkezdi az ellenőr->csekk), utólag van lehetőséged bemutatni a hiányzó dokumentumot 15 napon belül az ügyfélszolgálaton, és ebben az esetben nem kell megfizetni a büntetést.
kgyusz 2010.02.23. 22:00:20
Igen, ez így van, csak gyakran az utas is partner a lopásban, ha haszna származik belőle. Persze sokszor csak a sofőr jár jól, például te teljes árat fizetsz de a jegyen más összeg van, aztán ahogy fentebb leírták, jön az ellenőr és máris kész a baj. A lopós sofőröket, meg ki kéne rúgni.
ControllMan 2010.03.03. 19:04:43
@kgyusz:
"A lopós sofőröket, meg ki kéne rúgni."
A Volánbusz Zrt. külömböző szankcionálással jutalmazza ezeket a "bakikat".
Az első pár esetben pénzmegvonás több hónapon keresztül is akár, mely lehet 10-50 ezer is.(ami azért elég sok az amúgy sem magas fizetéséből)
Ha többször megesik, hogy a járatán megbukik a jegyekkel, a gépkocsivezető elbocsájtását is vonhatja maga után.
Tehát véleményem szerint, ha bukta van nem csak az utas kerül kellemetlen helyzetbe, hanem a sofőr is.
Ezért is gondolom, hogy érdemes azokat a feltételeket betartani, amit a Volánbusz Zrt. Utazási Feltételek címen kiadott.
Amit ha nem tartunk be, az utazásból való kizárást is jelenti.
"A lopós sofőröket, meg ki kéne rúgni."
A Volánbusz Zrt. külömböző szankcionálással jutalmazza ezeket a "bakikat".
Az első pár esetben pénzmegvonás több hónapon keresztül is akár, mely lehet 10-50 ezer is.(ami azért elég sok az amúgy sem magas fizetéséből)
Ha többször megesik, hogy a járatán megbukik a jegyekkel, a gépkocsivezető elbocsájtását is vonhatja maga után.
Tehát véleményem szerint, ha bukta van nem csak az utas kerül kellemetlen helyzetbe, hanem a sofőr is.
Ezért is gondolom, hogy érdemes azokat a feltételeket betartani, amit a Volánbusz Zrt. Utazási Feltételek címen kiadott.
Amit ha nem tartunk be, az utazásból való kizárást is jelenti.
Bliccelő 2010.04.18. 01:46:05
controllman!!!
Hülye vagy mint az összes többi kollégád:)(próbálod beijeszteni az embereket h jajj vegyetek jegyet, utazzatok rendesen, mert jön a nagy controllman és nektek annyi)
Annyira nagyra vagytok magatoktól, h ellenőrök vagytok.... pfff....
Ugyanis:
-Az ellenőr bár közfeladatot ellátó személy, de nem hivatalos személy (tehát nem vagyok köteles személyigazolványtátadni, vagy felmutatani)
Ha jól tudom (bár te biztosan hallottál róla), volt egy kedves kollégád, aki kivette egy utas kezéből a személyigazolványát.Másnap a nő nagyon helyesen feljelentette az ellenőrt a rendőrségen...:))))
- VOLÁNBUSZ újabb baromsága/jótevése: a buszokon az új tájékoztató szöveg, miszerint a jegy vagy bérlet nélkül utazóknak pótdíj vagy utazásból való kizárás.Pfff következőnél leszállok, ennyi....
- Persze, milyen érdekes ez a garázs eladás-visszabérlés is a volán részéről...., akkor mikor a főnökség vidéki sofőröket alkalmaz, akiket albérletben helyeznek el a volán pénzéből, de milyen érdekes, kié azok az albérletek???(legális pénzmosás)
-AKKOR A nagy sentinel kft....
mikor páromhoz kijött a nagy bmw-s kollégád h hé te tartozol, fizessé!!!
nyugodj meg pénz nélkül kullogott vissza a központotokba
ezt nem tartod gusztustalannak, h az emberek házához kiküldötök kopasz nagydarab parasztokat?
Jah jut eszembe nagy kopaszról(egyik kedvencem volt, sajnálom h már nincs köztetek, sokszor átbasztam a fejét), mikor az ingyenes tesco járaton kérte az utasok jegyét... kár h nem voltam ott
-Higyjétek el emberek vannak akik átérzik a sofőrök helyzetét.Én pl. tartom a sofőrökkel a kapcsolatot, h melyik ellenőr hol, mikor, kivel... mert nekem is ezektől a férgektől függött az életem...
Te eddig mennyi fejpénzt kaptál??Egyikőtök mondta, h fejpénzt kaptok utánunk...Utánam még nem kaptatok, de nem is fogtok:)
Elárulom tervezem h belépek ellenőrnek a sentinelhez, h mégjobban tudjam segíteni a sofőröket, vagy már köztetek is vagyok??hmm, még nem árulom el:)
De biztos vagyok benne h lassan kitisztul a nagy controllman-nak h ki vagyok, egészen biztos h találkoztunk már személyesen te tetű:)
Nah örültem h végre neten is rádakadtam, de ajánlanám figyelmedbe h kicsit keresgélj még a neten van rólatok fent MEGLEPETÉS:))))
További szép napot és ne feledjétek, ha jön controllman ellenőrizni, a jegyedet előre készítsd ki!!:)
Hülye vagy mint az összes többi kollégád:)(próbálod beijeszteni az embereket h jajj vegyetek jegyet, utazzatok rendesen, mert jön a nagy controllman és nektek annyi)
Annyira nagyra vagytok magatoktól, h ellenőrök vagytok.... pfff....
Ugyanis:
-Az ellenőr bár közfeladatot ellátó személy, de nem hivatalos személy (tehát nem vagyok köteles személyigazolványtátadni, vagy felmutatani)
Ha jól tudom (bár te biztosan hallottál róla), volt egy kedves kollégád, aki kivette egy utas kezéből a személyigazolványát.Másnap a nő nagyon helyesen feljelentette az ellenőrt a rendőrségen...:))))
- VOLÁNBUSZ újabb baromsága/jótevése: a buszokon az új tájékoztató szöveg, miszerint a jegy vagy bérlet nélkül utazóknak pótdíj vagy utazásból való kizárás.Pfff következőnél leszállok, ennyi....
- Persze, milyen érdekes ez a garázs eladás-visszabérlés is a volán részéről...., akkor mikor a főnökség vidéki sofőröket alkalmaz, akiket albérletben helyeznek el a volán pénzéből, de milyen érdekes, kié azok az albérletek???(legális pénzmosás)
-AKKOR A nagy sentinel kft....
mikor páromhoz kijött a nagy bmw-s kollégád h hé te tartozol, fizessé!!!
nyugodj meg pénz nélkül kullogott vissza a központotokba
ezt nem tartod gusztustalannak, h az emberek házához kiküldötök kopasz nagydarab parasztokat?
Jah jut eszembe nagy kopaszról(egyik kedvencem volt, sajnálom h már nincs köztetek, sokszor átbasztam a fejét), mikor az ingyenes tesco járaton kérte az utasok jegyét... kár h nem voltam ott
-Higyjétek el emberek vannak akik átérzik a sofőrök helyzetét.Én pl. tartom a sofőrökkel a kapcsolatot, h melyik ellenőr hol, mikor, kivel... mert nekem is ezektől a férgektől függött az életem...
Te eddig mennyi fejpénzt kaptál??Egyikőtök mondta, h fejpénzt kaptok utánunk...Utánam még nem kaptatok, de nem is fogtok:)
Elárulom tervezem h belépek ellenőrnek a sentinelhez, h mégjobban tudjam segíteni a sofőröket, vagy már köztetek is vagyok??hmm, még nem árulom el:)
De biztos vagyok benne h lassan kitisztul a nagy controllman-nak h ki vagyok, egészen biztos h találkoztunk már személyesen te tetű:)
Nah örültem h végre neten is rádakadtam, de ajánlanám figyelmedbe h kicsit keresgélj még a neten van rólatok fent MEGLEPETÉS:))))
További szép napot és ne feledjétek, ha jön controllman ellenőrizni, a jegyedet előre készítsd ki!!:)
Bliccelő 2010.04.18. 02:13:17
Tisztelt Utazóközönség!
Ha az ellenőrzéssel kapcsolatos bármilyen jogsérelem érte Őnöket, keressék fel az állampolgári jogok országgyűlési biztosát.
Az én esetemben az alábbi dologra tudok hivatkozni, ha esetleg ismét találkozok magával controllman:
A Magyar Köztársaság Alkotmánya
2. § (1) A Magyar Köztársaság független, demokratikus jogállam.
13. § (1) A Magyar Köztársaság biztosítja a tulajdonhoz való jogot.
És jópár ehhez hasonló jegyzőkönyvet fogsz átvenni: Megállapítom, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. a meghatalmazottján keresztül a panaszos által felhasznált utazási utalvány bevonásával az Alkotmányban deklarált, a jogállamiság elvéből fakadó tisztességes eljáráshoz fűződő joggal, valamint a tulajdonhoz való joggal összefüggésben visszásságot idézte elő.
Szia
Ha az ellenőrzéssel kapcsolatos bármilyen jogsérelem érte Őnöket, keressék fel az állampolgári jogok országgyűlési biztosát.
Az én esetemben az alábbi dologra tudok hivatkozni, ha esetleg ismét találkozok magával controllman:
A Magyar Köztársaság Alkotmánya
2. § (1) A Magyar Köztársaság független, demokratikus jogállam.
13. § (1) A Magyar Köztársaság biztosítja a tulajdonhoz való jogot.
És jópár ehhez hasonló jegyzőkönyvet fogsz átvenni: Megállapítom, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. a meghatalmazottján keresztül a panaszos által felhasznált utazási utalvány bevonásával az Alkotmányban deklarált, a jogállamiság elvéből fakadó tisztességes eljáráshoz fűződő joggal, valamint a tulajdonhoz való joggal összefüggésben visszásságot idézte elő.
Szia
Traveller1 2010.06.11. 20:16:02
@Bliccelő:
Kedves Bliccelő!
Szánalmas vagy, ahogy olvasom a soraidat.
Ha a világ úgy működne, ahogy te gondolkozol sehol sem tartanánk.
Tudod ez gondolkozásmód azokkal az utasokkal szemben inkorrekt, akik rendesen megváltják a jegyüket vagy a bérletüket, míg te egy ingyenélő senki vagy.
Szerinted az ellenőr unalmából büntet vagy veszi el a bérletet? Valszeg valami nem okés az utas történetében...amiről papírt is ad, tehát vállalva a felelősséget.
Meg úgy gondolom, hogy nem az ellenőrök találják ki az utazási feltételeket, hanem a Volán tehát lehet ott panaszt tenni ha nem értesz egyet a szankcióval.
Ezt csak azért írom le, mert nekem vannak személyes tapasztalataim a volános ellenőrökkel, és kijelentem, hogy pozitív.
Röviden ennyi: Zsu
Kedves Bliccelő!
Szánalmas vagy, ahogy olvasom a soraidat.
Ha a világ úgy működne, ahogy te gondolkozol sehol sem tartanánk.
Tudod ez gondolkozásmód azokkal az utasokkal szemben inkorrekt, akik rendesen megváltják a jegyüket vagy a bérletüket, míg te egy ingyenélő senki vagy.
Szerinted az ellenőr unalmából büntet vagy veszi el a bérletet? Valszeg valami nem okés az utas történetében...amiről papírt is ad, tehát vállalva a felelősséget.
Meg úgy gondolom, hogy nem az ellenőrök találják ki az utazási feltételeket, hanem a Volán tehát lehet ott panaszt tenni ha nem értesz egyet a szankcióval.
Ezt csak azért írom le, mert nekem vannak személyes tapasztalataim a volános ellenőrökkel, és kijelentem, hogy pozitív.
Röviden ennyi: Zsu
igazatmond 2010.07.19. 11:59:52
Én nektek megmondom a frankot mért olyan veszteséges az érdi üzemegység.
Nem egyszer megbukott "sárga jegyekel"
BODA ZOLTÁN buszsoför "indián" becenéven ismerik a kollégái.
Föbb ismertető jegyei:hosszú fekete haj.
Többnyire érden helyi járatott szokott csinálni.
A kollégáihoz képest jelentös öszeget tulajdonit el a volánbusztól.
A kollégáinak szokott "hencegni",hogy 1 kanyar allat 1-2 ezer forintot szokott lenyulni a volántól.
Én napi szinte vele utazok Etele téről reggel és este.
200Ft-ért hoz ki ETele téröl bem térig oda-vissza.
Tegnap elött azzal "henceget" nekem, hogy "fullos" kanyart ment egész nap, mert sikerült a volántol 9 ezer ft lenyulnia.
De nagy arc ez a söför,ilyet meg mer csinálni.
Nem egyszer megbukott "sárga jegyekel"
BODA ZOLTÁN buszsoför "indián" becenéven ismerik a kollégái.
Föbb ismertető jegyei:hosszú fekete haj.
Többnyire érden helyi járatott szokott csinálni.
A kollégáihoz képest jelentös öszeget tulajdonit el a volánbusztól.
A kollégáinak szokott "hencegni",hogy 1 kanyar allat 1-2 ezer forintot szokott lenyulni a volántól.
Én napi szinte vele utazok Etele téről reggel és este.
200Ft-ért hoz ki ETele téröl bem térig oda-vissza.
Tegnap elött azzal "henceget" nekem, hogy "fullos" kanyart ment egész nap, mert sikerült a volántol 9 ezer ft lenyulnia.
De nagy arc ez a söför,ilyet meg mer csinálni.
igazatmond 2010.07.19. 12:04:01
@kumming: Ha te lennél busz soför te is ráfancsalodnál.
Kivülröl nem láttod jól a helyzetet.
Havi 90 ezerböl nem lehet meg élni.
Kivülröl nem láttod jól a helyzetet.
Havi 90 ezerböl nem lehet meg élni.
Bliccelő 2010.09.13. 22:47:22
@Traveller1:
Ajánlanék figyelmedbe 2 videót.
Csak nézd meg és utána kérdem én: Miről is beszélünk???? Miért is veszteséges a Volánbusz?(A videók megválaszolják a kérdésedet)
www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=10726
videa.hu/videok/hirek-politika/celpont-2009.08.28-volanbusz-color-tours-jaratok-aiI33wumzgEvaH9x
Ajánlanék figyelmedbe 2 videót.
Csak nézd meg és utána kérdem én: Miről is beszélünk???? Miért is veszteséges a Volánbusz?(A videók megválaszolják a kérdésedet)
www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=10726
videa.hu/videok/hirek-politika/celpont-2009.08.28-volanbusz-color-tours-jaratok-aiI33wumzgEvaH9x
Bliccelő 2010.09.13. 22:48:09
Vagyis fejétől bűzlik a "hal"!!!!
Bliccelő 2010.09.13. 22:51:38
@igazatmond:
indián???? vicc...
Be is hivatta azóta a főnök, és be is vallotta h napi szinten mennyit tesz zsebre(állítása szerint napi 5-öt....)
Azóta ha jól tudom másik fordát jár.
indián???? vicc...
Be is hivatta azóta a főnök, és be is vallotta h napi szinten mennyit tesz zsebre(állítása szerint napi 5-öt....)
Azóta ha jól tudom másik fordát jár.
igazatmond 2010.09.15. 18:03:52
De nem sokáig fog az érdi üzemegységnél dolgozni ha igy folytatja.
Bliccelő 2010.09.21. 19:04:22
@igazatmond:
Erre az volt a válasza, h úgyis van vagyonőri igazolványa, bárhová felveszik...
Megnéznék egy ilyen embert mint biztonsági...
Erre az volt a válasza, h úgyis van vagyonőri igazolványa, bárhová felveszik...
Megnéznék egy ilyen embert mint biztonsági...
indiann 2010.10.29. 16:50:10
Kedves "Igazatmondó"!
Pletykákból tudtam meg kedvességedet.
Feltételezem, hogy egy megsértett ember vagy, jó lenne ha a sérelmeidet személyesen oldanád meg, mert így az értelmi szintetdet demoralizálod!
A vádaidat nem is minősítem, még a védekezésre sem vagyok hajlandó a szintedre lemenni, mert azok alaptalanok és ellentmondóak az igazsággal szemben! Ezt becsületsértésnek és a személyes jogok megsértésének hívják! Ha igazán ember vagy, megmondod ki vagy, és megkeresel, hogy személyesen válaszoljak kérdéseidre.
Pletykákból tudtam meg kedvességedet.
Feltételezem, hogy egy megsértett ember vagy, jó lenne ha a sérelmeidet személyesen oldanád meg, mert így az értelmi szintetdet demoralizálod!
A vádaidat nem is minősítem, még a védekezésre sem vagyok hajlandó a szintedre lemenni, mert azok alaptalanok és ellentmondóak az igazsággal szemben! Ezt becsületsértésnek és a személyes jogok megsértésének hívják! Ha igazán ember vagy, megmondod ki vagy, és megkeresel, hogy személyesen válaszoljak kérdéseidre.
Boda Zoli 2010.11.06. 14:38:14
@indiann:
Mi van zolikám, nem bírod az igazat??
Micsoda kifejezéseket használsz megszólalásodban... Elismerésem!!!
Nem itt kell védekezni, hanem a Böjtinél...
Becsületsértés és személyes jogok megsértése????HAHAHA
Fosol, h kiderül a többi turpisságod??
Boda Zoli
Mi van zolikám, nem bírod az igazat??
Micsoda kifejezéseket használsz megszólalásodban... Elismerésem!!!
Nem itt kell védekezni, hanem a Böjtinél...
Becsületsértés és személyes jogok megsértése????HAHAHA
Fosol, h kiderül a többi turpisságod??
Boda Zoli
BUSDRIVER 2011.02.20. 19:49:16
Na Zolikám az Indiann nickes hsz-t sem te írtad.
Én jól ismerem a Zolit, és ha mond is valamit azt sem hencegve. 9000Ft? Komám te be vagy lőve, mit szedsz? Annak a világnak már nagyon rég vége van. Szerinted a Füle úrnak valaki bevallja hogy napi 5000-et keres,az még másnap is dolgozik? Te nagyon naiv vagy. Lehet hogy vannak kanyarok amikor látjátok hogy eltesz néhány százast valaki, de lehet hogy csak azért mert egy tuti infója van hogy másik irányban vannak az ellenőrök.A következő kanyarban már mindent kinyom. Gyerekek statisztika van. A kollégát azért vették le a járatáról, mert napi szinten 1000Ft-tal kevesebb volt a leadója. Mondjuk legyen az 7db 155Ft-os jegy,az zsebbe 700Ft. Ja és a másik kolléga nem nyúl bele. De hát ti tudjátok. Irkáljátok le ki hol és mit dolgozik? És majd mi is körülnézünk az ő háza táján, hátha valamin ő is tudna módosítani.
Ja 2005-ben 93Ft volt egy 5km-es jegy,
most 155Ft az 66%-os drágulás. Szerintetek a sofőrök is részesültek ebből?
Én jól ismerem a Zolit, és ha mond is valamit azt sem hencegve. 9000Ft? Komám te be vagy lőve, mit szedsz? Annak a világnak már nagyon rég vége van. Szerinted a Füle úrnak valaki bevallja hogy napi 5000-et keres,az még másnap is dolgozik? Te nagyon naiv vagy. Lehet hogy vannak kanyarok amikor látjátok hogy eltesz néhány százast valaki, de lehet hogy csak azért mert egy tuti infója van hogy másik irányban vannak az ellenőrök.A következő kanyarban már mindent kinyom. Gyerekek statisztika van. A kollégát azért vették le a járatáról, mert napi szinten 1000Ft-tal kevesebb volt a leadója. Mondjuk legyen az 7db 155Ft-os jegy,az zsebbe 700Ft. Ja és a másik kolléga nem nyúl bele. De hát ti tudjátok. Irkáljátok le ki hol és mit dolgozik? És majd mi is körülnézünk az ő háza táján, hátha valamin ő is tudna módosítani.
Ja 2005-ben 93Ft volt egy 5km-es jegy,
most 155Ft az 66%-os drágulás. Szerintetek a sofőrök is részesültek ebből?
BUSDRIVER 2011.02.20. 21:00:27
Bliccelő, köszi a videókat.
www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=10726
www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=10726
Szerintem innentől ne minket szidjatok,ha szar körülmények közt utaztok, mert mi is ugyanazt a péniszt szívjuk amit ti,és ugyanazzal a szar busszal közlekedünk, amivel ti utaztok,csak nem napi 1órában hanem 15 órában. Köszi hogy elolvastatok
www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=10726
www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=10726
Szerintem innentől ne minket szidjatok,ha szar körülmények közt utaztok, mert mi is ugyanazt a péniszt szívjuk amit ti,és ugyanazzal a szar busszal közlekedünk, amivel ti utaztok,csak nem napi 1órában hanem 15 órában. Köszi hogy elolvastatok
BUSDRIVER 2011.02.20. 21:06:18
@ControllMan:
Nektek is fontos lenne ha rendesen be lennétek jelentve a sentinelnél,és a fizetésetek másik felét nem zsebbe kapnátok. Ezzel nem dicsekedtek ti BECSÜLETREND LOVAGJAI.
Ja és volt olyan kollégátok, aki mielőtt belépett hozzátok,ugyanúgy kilóba utazott. Ennyit erről.
Nektek is fontos lenne ha rendesen be lennétek jelentve a sentinelnél,és a fizetésetek másik felét nem zsebbe kapnátok. Ezzel nem dicsekedtek ti BECSÜLETREND LOVAGJAI.
Ja és volt olyan kollégátok, aki mielőtt belépett hozzátok,ugyanúgy kilóba utazott. Ennyit erről.
BUSDRIVER 2011.02.20. 21:16:03
@kgyusz: (lopós sofőröket, meg ki kéne rúgni.)
Igazad van.
Véletlenül sem megfizetni kéne őket.ÁÁÁÁÁÁÁÁ
Szóba sem jöhet.
Tudod,ha egyedi jelenség lenne ez, akkor igazad lenne.De mivel tömegesen fordul elő ez a dolog,azért megnézném az arcodon a mosolyt mikor este a tv híradó közli,vagy a pályaudvarokon kis cetli hirdeti,hogy a Buszvezetők 80%-át a volán elbocsájtotta,/ilyen és ilyen indokkal./
Ezért a járatok 20%-át tudjuk csak üzemeltetni.
Kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük, alternatívaként javasolni tudjuk a TAXIT és a saját gépkocsit.
Tényleg ezt szeretnéd?
Igazad van.
Véletlenül sem megfizetni kéne őket.ÁÁÁÁÁÁÁÁ
Szóba sem jöhet.
Tudod,ha egyedi jelenség lenne ez, akkor igazad lenne.De mivel tömegesen fordul elő ez a dolog,azért megnézném az arcodon a mosolyt mikor este a tv híradó közli,vagy a pályaudvarokon kis cetli hirdeti,hogy a Buszvezetők 80%-át a volán elbocsájtotta,/ilyen és ilyen indokkal./
Ezért a járatok 20%-át tudjuk csak üzemeltetni.
Kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjük, alternatívaként javasolni tudjuk a TAXIT és a saját gépkocsit.
Tényleg ezt szeretnéd?
ControllMan 2011.02.21. 11:57:57
@BUSDRIVER: Persze, hogy fontos lenne, ha be lenne mindenki jelentve rendesen...csak sajnos nem azt a világot éljük...akik ellenőrként dolgoznak, azok elhiheted, h nem azért vannak ott, mert válogathatnak a lehetőségek közül, sokuknak meg csak átmeneti állapot.
Senki ne gondolja, h ez egy felemelő munkakör, de legalább fizetnek érte (nem sokat), amiért napi szinten amit ott be kell nyelni az nem egyszerű.
A BECSÜLETRENDET meg ne fitoktassuk szerintem...én soha egy Ft-ot, egy kávét nem fogadtam el, és nem szeretném sorolni milyen alternatívák közül válogathattam volna, ha hagytam volna lopni az ajánlatot tévő sofőrt.
De köszönöm nem éltem a lehetőséggel, a becsületem nem engedi...engem Édesanyám erre tanított.
Hogy vannak olyanok akik ezekkel a lehetőségekkel élnek??? Igen! Aminek TI nagyon örültök, és ő a jófej ellenőr, feltéve ha nem dobjátok fel...mert erre is volt példa.
Az meg, h nem vagytok megfizetve...lehet, de nem kötelező buszt vezetni, el lehet menni máshova dolgozni, ott sem fogsz többet kapni, feltéve ha felvesznek egyáltalán.
Ez mindig egy jó indok arra, h lopjatok...pedig ez nem magyarázza meg.
Egy orvos vagy nővér sincs megfizetve, mégsem lopja meg a betegeit, ennyit a becsületről.
Szerencsére én már egy ideje nem gyarapítom a társaság létszámát, a mai napig rossz szájízzel gondolok vissza az ott töltött időmre.
Álmomban nem képzeltem volna, hogy ilyen ez a Volánbuszosdi...nagy tanulság volt számomra.
Más munkahelyen ezt nem csinálhatnád meg.
Megmutatnák merre van a kijárat.
Röviden ennyit.
Balesetmentes közlekedést!
Senki ne gondolja, h ez egy felemelő munkakör, de legalább fizetnek érte (nem sokat), amiért napi szinten amit ott be kell nyelni az nem egyszerű.
A BECSÜLETRENDET meg ne fitoktassuk szerintem...én soha egy Ft-ot, egy kávét nem fogadtam el, és nem szeretném sorolni milyen alternatívák közül válogathattam volna, ha hagytam volna lopni az ajánlatot tévő sofőrt.
De köszönöm nem éltem a lehetőséggel, a becsületem nem engedi...engem Édesanyám erre tanított.
Hogy vannak olyanok akik ezekkel a lehetőségekkel élnek??? Igen! Aminek TI nagyon örültök, és ő a jófej ellenőr, feltéve ha nem dobjátok fel...mert erre is volt példa.
Az meg, h nem vagytok megfizetve...lehet, de nem kötelező buszt vezetni, el lehet menni máshova dolgozni, ott sem fogsz többet kapni, feltéve ha felvesznek egyáltalán.
Ez mindig egy jó indok arra, h lopjatok...pedig ez nem magyarázza meg.
Egy orvos vagy nővér sincs megfizetve, mégsem lopja meg a betegeit, ennyit a becsületről.
Szerencsére én már egy ideje nem gyarapítom a társaság létszámát, a mai napig rossz szájízzel gondolok vissza az ott töltött időmre.
Álmomban nem képzeltem volna, hogy ilyen ez a Volánbuszosdi...nagy tanulság volt számomra.
Más munkahelyen ezt nem csinálhatnád meg.
Megmutatnák merre van a kijárat.
Röviden ennyit.
Balesetmentes közlekedést!
BUSDRIVER 2011.02.21. 20:43:03
@ControllMan:
Szerintem tudom hogy ki vagy. Szerintem téged hívtalak fel Szilveszterkor BUÉK-ot kívánni,és kérdeztem hogy mikor lesz gyerek. Többet azért nem akarok írni,mert nem akarlak lebuktatni,de te se írj rólam ha már sejted ki vagyok. A mai világban nem az a jó fej ellenőr aki "elviszi" a pénzt, hanem elég lenne,ha csak akkor nyomnák fel a buszvezetőt,ha a Volánt károsítja meg. Pl: a volánnak abból nincs kára ha valakinek 90%-os jegyet ad a sofőr,de egy kis apróért nem bélyegzi a 16+2-est. A 90%-ot úgyis kifizeti neki az állam, ami körülbelül akkora veszteség lehet neki érdi szinten,mint az hogy ti nem vagytok rendesen bejelentve. Most azért ne menjünk számolgatásokba.
Amikor az alaptanfolyamot csináltam, akkor az oktató azt tanította, hogy mindenkinél legyen érvényes jegy. Mindegy hogy milyen kedvezményű,csak érvényes legyen. A régi ellenőrök, ezekkel a dolgokkal nem foglalkoztak, csak ha valaki már más jegyet nem is nyomott csak 90%-ost. Na ez az amiben ti különböztök tőlük.Volt olyan ellenőr régen aki sohasem vitt tőlem pénzt,mégsem jelentett fel,mert volt mindenkinek jegye.
"Egy orvos vagy nővér sincs megfizetve, mégsem lopja meg a betegeit"
Én sem az utasokat károsítom meg. Ha eljutnak ahová szeretnének, akkor ők nem károsodnak.
De az orvos és a nővér is simán elteszi a hálapénzt,holott a beteg már befizette a tb-t.
Ez olyan mintha én a bérletes utastól pénzt várnék.
És én nem nézek rossz szemmel arra az utasra aki "csak" bérlettel utazik.
Ez igaz az orvosokra is?
Nagyon nem jó a példa, amit felhoztál.
Ja és kérdezz meg egyet is közülük, mennyit költenek kötszerre és gyógyszerre? Mert ők a hálapénz mellett ahhoz is odaférnek. Ha elgondolkozol egy irodista sem költhet sokat otthoni írószerekre, fénymásolópapírra.
Egyedül ti vagytok szar helyzetben, mert tényleg híre megy ha bármit el fogadtok.
Lehet hogy higgadt fejjel el kéne néha beszélgetni az ellenőröknek a sofőrökkel,mert ez a helyzet nagyon elmérgesedhet.
Volt itt olyan ellenőr aki a fél szemére megvakult,de ő tényleg egy szemét volt.
Ha egy buszvezető bukik, lehet hogy lejátszódik előtte az hogy éppen az állását veszíti el. Ez a mai világban veszélyes lehet.Persze nem azt mondom hogy hagyni kell mindenkit,de nem a kis halakat kell egy pecsételés miatt zaklatni.
A másik, hogy ti egyből a sofőrt vádoljátok,mert az utas azt állítja hogy ő fizetett. Főleg ha többen vannak. Persze felszállt egy olyan bérlettel ami arra a szakaszra már nem volt jó,de hülye lesz bevallani hogy a sofőrt is átverte. Inkább bemártja,mert akkor az utastanúsítvány miatt még a büntetést is megúszhatja. Nektek a buszvezetővel nem is kéne foglalkoznotok, az utasokat kéne elrettenteni a jegy nélküli utazástól. Ha nem lesz utas aki korrumpáljon, akkor nem lesz sofőr aki korrupt.
Ilyen egyszerű.
Tudom hogy írtad hogy nem vagy már ellenőr és én mégis úgy írtam mintha az lennél, de ezt csak azért, mert hátha olvassa olyan kollégád,aki még aktív.
SZia
Szerintem tudom hogy ki vagy. Szerintem téged hívtalak fel Szilveszterkor BUÉK-ot kívánni,és kérdeztem hogy mikor lesz gyerek. Többet azért nem akarok írni,mert nem akarlak lebuktatni,de te se írj rólam ha már sejted ki vagyok. A mai világban nem az a jó fej ellenőr aki "elviszi" a pénzt, hanem elég lenne,ha csak akkor nyomnák fel a buszvezetőt,ha a Volánt károsítja meg. Pl: a volánnak abból nincs kára ha valakinek 90%-os jegyet ad a sofőr,de egy kis apróért nem bélyegzi a 16+2-est. A 90%-ot úgyis kifizeti neki az állam, ami körülbelül akkora veszteség lehet neki érdi szinten,mint az hogy ti nem vagytok rendesen bejelentve. Most azért ne menjünk számolgatásokba.
Amikor az alaptanfolyamot csináltam, akkor az oktató azt tanította, hogy mindenkinél legyen érvényes jegy. Mindegy hogy milyen kedvezményű,csak érvényes legyen. A régi ellenőrök, ezekkel a dolgokkal nem foglalkoztak, csak ha valaki már más jegyet nem is nyomott csak 90%-ost. Na ez az amiben ti különböztök tőlük.Volt olyan ellenőr régen aki sohasem vitt tőlem pénzt,mégsem jelentett fel,mert volt mindenkinek jegye.
"Egy orvos vagy nővér sincs megfizetve, mégsem lopja meg a betegeit"
Én sem az utasokat károsítom meg. Ha eljutnak ahová szeretnének, akkor ők nem károsodnak.
De az orvos és a nővér is simán elteszi a hálapénzt,holott a beteg már befizette a tb-t.
Ez olyan mintha én a bérletes utastól pénzt várnék.
És én nem nézek rossz szemmel arra az utasra aki "csak" bérlettel utazik.
Ez igaz az orvosokra is?
Nagyon nem jó a példa, amit felhoztál.
Ja és kérdezz meg egyet is közülük, mennyit költenek kötszerre és gyógyszerre? Mert ők a hálapénz mellett ahhoz is odaférnek. Ha elgondolkozol egy irodista sem költhet sokat otthoni írószerekre, fénymásolópapírra.
Egyedül ti vagytok szar helyzetben, mert tényleg híre megy ha bármit el fogadtok.
Lehet hogy higgadt fejjel el kéne néha beszélgetni az ellenőröknek a sofőrökkel,mert ez a helyzet nagyon elmérgesedhet.
Volt itt olyan ellenőr aki a fél szemére megvakult,de ő tényleg egy szemét volt.
Ha egy buszvezető bukik, lehet hogy lejátszódik előtte az hogy éppen az állását veszíti el. Ez a mai világban veszélyes lehet.Persze nem azt mondom hogy hagyni kell mindenkit,de nem a kis halakat kell egy pecsételés miatt zaklatni.
A másik, hogy ti egyből a sofőrt vádoljátok,mert az utas azt állítja hogy ő fizetett. Főleg ha többen vannak. Persze felszállt egy olyan bérlettel ami arra a szakaszra már nem volt jó,de hülye lesz bevallani hogy a sofőrt is átverte. Inkább bemártja,mert akkor az utastanúsítvány miatt még a büntetést is megúszhatja. Nektek a buszvezetővel nem is kéne foglalkoznotok, az utasokat kéne elrettenteni a jegy nélküli utazástól. Ha nem lesz utas aki korrumpáljon, akkor nem lesz sofőr aki korrupt.
Ilyen egyszerű.
Tudom hogy írtad hogy nem vagy már ellenőr és én mégis úgy írtam mintha az lennél, de ezt csak azért, mert hátha olvassa olyan kollégád,aki még aktív.
SZia
Jííííííííííííí 2011.09.29. 21:35:28
@karatekutya: Igen ki lehetne rúgni meg megszégyeníteni??? Haver gondolkozz már ki fog elmenni a volánhoz ha kirugják a söfőröket havi 90-100 ezerért átlag 20-25 éves 20 méteres csuklós ikarusokat vezetni napi 10 órában és eltűrni az ilyen utasokat mint te ????? nem vagyok buszsofőr !!!! még autóra sincs jogsim úgyhogy nem azért védem meg őket...
karatekutya 2011.10.03. 21:49:54
@Jííííííííííííí: Zseni vagy, miért nem kerestél egy 6 éves post-ot?
Egyébként a téma 2008-as, de annál aktuálisabb 2011-ben. Válság van, az emberek sorban veszítik el az állásukat. Most olcsón lehet munkaerőt szerezni, bizony most kell kirúgni a tolvaj munkaerőt, ez nem más mint matek. A megszégyenítés nem fontos általában, de Magyarországon érdemes lehet ebből példát statuálni. A szégyenkultúra egyébként itthon is működik, az, hogy Te még nem találkoztál vele, az csak annyit jelent, hogy nem éltél falun.
Pl. a Provident üzleti modellje is ezen alakul. Ha nem fizeted vissza időben a hitelt, akkor a faluban a kapcsolattartó szépen "elterjeszti", hogy Gipszjakabné nem igazán tudja fizetni a tartozást. Egy hét múlva az egész falu ezt fogja suttogni, Te meg inkább éhezel, csak megszabadulj ettől a szégyentől.
Egyébként a téma 2008-as, de annál aktuálisabb 2011-ben. Válság van, az emberek sorban veszítik el az állásukat. Most olcsón lehet munkaerőt szerezni, bizony most kell kirúgni a tolvaj munkaerőt, ez nem más mint matek. A megszégyenítés nem fontos általában, de Magyarországon érdemes lehet ebből példát statuálni. A szégyenkultúra egyébként itthon is működik, az, hogy Te még nem találkoztál vele, az csak annyit jelent, hogy nem éltél falun.
Pl. a Provident üzleti modellje is ezen alakul. Ha nem fizeted vissza időben a hitelt, akkor a faluban a kapcsolattartó szépen "elterjeszti", hogy Gipszjakabné nem igazán tudja fizetni a tartozást. Egy hét múlva az egész falu ezt fogja suttogni, Te meg inkább éhezel, csak megszabadulj ettől a szégyentől.
KeMa 2011.10.10. 11:06:45
Észak-Pest megyében is ezzel mutyiznak a buszosok. Engem zavar, de egyszerűen megoldom: kifizetem a rendes árat, és kérek jegyet. Nem szokták megtagadni.
Különben nagyon jó ez a blog, remélem ez is hasonló sikeres lesz, mint a BKV figyelő. Csak figyelj oda olyanokra, hogy a "-ba" és "-be" végződéseket ne keverd össze a "-ban" és "-ben" végződésekkel, meg ilyesmik.
Különben nagyon jó ez a blog, remélem ez is hasonló sikeres lesz, mint a BKV figyelő. Csak figyelj oda olyanokra, hogy a "-ba" és "-be" végződéseket ne keverd össze a "-ban" és "-ben" végződésekkel, meg ilyesmik.
Az utolsó 100 komment: