Volánbusz blog

Ha unod már a rendszeresen telefonáló és dohányzó buszvezetőket. Ha eleged van már abból, hogy takarítatlan, koszos buszon utazol, vagy csak éppen az bosszant, hogy a buszvezető zsebreteszi a jegy árát, itt a helyed! A blog Érd és térségének Volánbuszos közlekedését mutatja be, egy utas szemével. Elérhetőség: volanbusz@index.hu

Utolsó kommentek

  • KeMa: Észak-Pest megyében is ezzel mutyiznak a buszosok. Engem zavar, de egyszerűen megoldom: kifizetem ... (2011.10.10. 11:06) Miért veszteséges a Volánbusz?
  • karatekutya: @Jííííííííííííí: Zseni vagy, miért nem kerestél egy 6 éves post-ot? Egyébként a téma 2008-as, de a... (2011.10.03. 21:49) Miért veszteséges a Volánbusz?
  • Jííííííííííííí: @karatekutya: Igen ki lehetne rúgni meg megszégyeníteni??? Haver gondolkozz már ki fog elmenni a v... (2011.09.29. 21:35) Miért veszteséges a Volánbusz?
  • BUSDRIVER: @ControllMan: Szerintem tudom hogy ki vagy. Szerintem téged hívtalak fel Szilveszterkor BUÉK-ot ... (2011.02.21. 20:43) Miért veszteséges a Volánbusz?
  • ControllMan: @BUSDRIVER: Persze, hogy fontos lenne, ha be lenne mindenki jelentve rendesen...csak sajnos nem az... (2011.02.21. 11:57) Miért veszteséges a Volánbusz?
  • Utolsó 20

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Nem kaptál jegyet? Kapsz bérletet!

2008.03.11. 08:37 ply

Shocktól kaptunk egy igen tanulságos levelet. Bár a blog nem a beérkezett levelekre, hanem saját tapasztalatra épít, ezt mégis közzéteszem. A lényege: Az a sofőr, aki nem ad jegyet, az utasnak vesz egy bérletet. Hogyan? Alant megtalálható!

Üdv,
Van egy kis rálátásom az előző postban boncolgatott témára, így arra vetemedtem, hogy küldök feléd pár bit információt, remélem így segíthetem a blog frissülését is.

Édesapám volánbusz-sofőrként töltötte életének több, mint 40 évét, ezáltal szinte én is buszon nőttem fel. Ő az egyik nagy vidéki társaságnál vezet még most, nyugdíjasan is, így nem csak a szakállas trükközésekről ad át információkat, hanem az újakról is.

A nem adok jegyet formulát régóta csinálják, de ez mindössze aprópénz a cégről és az utasokról lehúzható forintokhoz képest. Voltaképpen az egész egy elég összetett dolog, mert a buszsofőrnek rengeteg lehetősége van a pénzszerzésre:

1. A céget rövidíti meg a sofőr, akkor ezért az utastól kap pénzt
   (erre jó példa a jegy ki-nem állítása)

2. Az utast rövidítik meg, ezért viszont a cég fizet nekik
   (nem megfelelően ad vissza, nem kapcsolja be a légkondit, fűtést, csak a saját szekciójára, utasok meg hadd tudják úgy, hogy elromlott. Így utas a céget szidja, cég meg a megspórolt üzemanyag után nem gyengusz prémiumokat oszt)

3. Mindkettőt megrövidíti, és 3. személytől kap pénzt
   (áruszállítás a csomagtérben jó pénzért, cégnek lof@szt se ad a pénzből, utasnak meg van, hogy nem fér be a csomagja)


Megoldás 1.
A jegyes probléma megoldása azt kell mondjam, elég egyszerű. Már a különböző gyorséttermek is rájöttek, hogy erőteljesen premizálni kell a bejelentőt ahhoz, hogy még betyárbecsület címén se nagyon tartsa magában a tapasztalatait. Éppen ezért egy egyszerű matrica megoldhatná a problémát, ami azt hiszem elég költséghatékony módja lenne a sofőrök saját zsebre melózásának visszaszorítására.

A matrica szövege a következő lenne:
"Nem kapott jegyet, vagy nem megfelelő jegyet kapott? Hívja ingyenesen a bejelentővonalat, új, 30 napos bérletére Ön sofőrünk vendége volt!"

Körülbelül ennyivel megoldható lenne a probléma, egy havibérlet azért nem filléres dolog, a sofőrök meg 50x meggondolnák, hogy 200ft-ért rizikózzanak e be egy 30ezres levonást a fizetésükből ( ami ezáltal ráadásul bevételként jelenne meg a cégnél ).

Megoldás 2.

A pénzvisszaadás problémája érdekes, lévén ugye a buszsofőr pénzváltásra nem kötelezhető....Szoval pattogni nagyon nem lehet, ha rossz kedvében van, méág ki is tilthat az utazásból, vagy elküld pénzt váltani. Annyira azért érdemes odafigyelni (a leggyakoribb trükk) hogy vannak sofőrök, akik a visszajárót 4-5 részletben adják az utas kis kezébe. Egy kis apró, hatásszünet hátha megelégszik azzal, vagy nem figyel és továbbmegy, ha vár még, akkor még több apró, megint hasonló célú hatásszünet, jöhet esetleg még apró, vagy papírpénzek ezerig, hatásszün, majd a többi. A módszer elég jól működik, kb minden 5. vásárlótól ottmarad valamennyi pénz, 20ft-tól 5ezerig. Jopbb vigyázni, és hiába vannak még mögöttünk, számoljuk meg a visszajárót!
Nos a légkondis/fűtéses megoldás sem bonyolult, ha valamelyik buszon nem megy, és a sofőr állítása szerint rossz, vagy nincs is, akkor jegyezzék meg a járat számát, és írjanak egy levelet a volánnak a t. utasok, hogy ezen és ezen a járaton tényleg nincs/rossz a légkondi, vagy a sofőr trükközik az üzemanyaggal? Ezt természetesen csak és kizárólag az extrém esetekre ajánlom, ha nem okoz különösebb kényelmetlenséget a dolog, akkor hagynifrancba, de érdemes azért írni, meg jegyárat visszakövetelni, ha minusz 10 fokban utazik 4 órát....

Megoldás 3.

Az áruszállítósdira igazán jó olyan megoldás nincs, amivel kibekkelhető, meg van, hogy a családnak szállítanak valamit, és az utasok cuccai is elférnek, azokat nem kell csesztetni szerintem, aki meg permanensen és haszonszerzési céllal csinálja a dolgot, az előbb-utóbb, de úgyis lebukik.

Nagyon sok trükkjük van még, amivel effektíve nagy kárt senkinek nem okoznak, az jár nekik sztem a tipikus buszsofőrbetegségek ellenpontozásaként, azért nem lehet rózsás gyomorfekéllyel és aranyérrel mosolyogni az utasokra, valamint kiganézni utánuk a buszt (bármily meglepő, a legtöbb távolságit maguk a sofőrök takarítják ki két út közt, szóval tisztelt utasok, nem szemetelni).


Kis hozzászólás még a blogindító képhez. Ha egy buszon valaki azt látja, hogy kis tizenéves taknyok firkálják a buszt, kérem, szóljanak a sofőrnek, az helyreigazítja őket rendesen :)

Üdv, sok sikert a bloghoz:
--
Shock

9 komment

Címkék: volán lopás értékesítés jegy visszaszorítás

A bejegyzés trackback címe:

https://volanbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr85375536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kumming 2008.03.13. 10:38:47

Ahoz képest, hogy a faterod téged is a lopott pénzből nevelt fel, jó ötleteid vannak. Rablóból lesz a legjobb pandur.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.03.15. 00:06:19

Látatlanba ne ítélj, lopott-e.
A fizetés akkor sem magas, de jelen esetben ez most mellékes.

A lényeg, h az ötlet jó lenne, de mit kezdjen az az utas a Volán-bérlettel, aki épp először vagy másodjára járt arra (pl kirándult) és nem ott lakik?
Amúgy maga az ötlet jó, valóban tenni a nem egyszeri jelenség ellen.
Viszont ha a sofőrtől levonnak 30ezret, lehet, h a cégnél maradt, de elmegy a sofőr, nem találnak azonnal másikat, kevesebb sofőr=kevesebb járat, kevesebb járat=kevesebb (lehetséges)bevétel, illetve túlórázik az aki lehet h éppen becsületes. Ha pedig a túlóráját nem fizetik, akkor szerewtné azt kompenzálni, tehát jó eséllyel fog zsebre is dolgozni.

Tetyekvetyek 2008.03.15. 01:05:56

Sziasztok!
Hogy stílusos legyek "negyedik megoldási javaslatot" szeretnék kérni a címben leírt kérdés első felére. De komolyan!
Akadt egy kis gondom a Volánbusszal a "jegy ki-nem állítás" módszere miatt, ezért írtam nekik. Pontosan a fiamat verték át így, először utazott velük, nem ismerte a rendszert. Hogy a sütin hab is legyen, megjelentek az ellenőrök és megbüntették. Írtam a Volán üfsz.-nak, hogy mekkora pofátlanság már ez, de többszöri levélváltás után sem boldogultam velük. Az "esetet kivizsgálták", a sofőr "hibáját" elismerték, de végül is elhajtottak. Tenni nem tudok semmit, jogilag 0 az esélyem bármire. Mégis az zavar a legjobban, hogy a fiamnak (aki mellesleg a rekkenő hőségben diákmunkára ment, hogy legyen egy kis pénze), nem tudom elmagyarázni azt, hogy átverték, elismerik és mégis ki kellett fizetni a büntetést.
Van erre egyáltalán megoldás? Nem "bérletet" szeretnék (utazzon velük aki rászorul), csak a borsos büntetést visszafizetését.
Üdv, T.

shock 2008.03.17. 15:05:31

kumming: fateromnak elég faja fizetése volt ahhoz, hogy ne szoruljon rá a lopásra, de a kollégái modszereit ismerheti. Jo, biztos ő sem szent :)

bandeenator:
namost ha a sofőrtől levonnak 30ezret, ő nem megy el a cégtől, hanem talán tanul belőle, ráadásul onnantól erőteljesebb ellenőrzésekre számíthat.
Mit csináljon az utas a bérlettel, lévén először utazik? Általában azoknak nem adnak jegyet, akiket már látásból ismernek a járaton. A buszsofőr sem hülye, nem tudhatja, hogy nem egy alkalmi revizornak nem ad e épp jegyet.

A volán fizeti a túlórát rendesen egyébként. ez a módszer garantáltan legalább 80%kal csökkentené a lopást, és ugye aki nem lop, az nem sértődik meg rajta, aki lop, annak az esetében kiderül elég gyorsan.

Mindamellett kb egy honap után kiderülne a statisztikákból, hogy ki lopott sokat, ki keveset, hirtelen megugró bevételénél nyugodtan elbocsájtható a lopós melós.

Tetyekvetyek:
Mivel a fiad nem tett panaszt amiatt hogy nem kapott jegyet, így valahol bűnrészessé vált. Annyit tehetsz, hogy a sofőrrel kifizetteted a büntetést, mert valahogy úgy érzem, őt nem vették elő (nem szokták). De sztem ha bíróságra mész, nem a volán nyer :) Ha már kifizetted a büntetést, annak már mehetsz utána...
Egyébiránt ha menne ez a rendszer, most bérlete lenne a fiadnak, nem büntetése, bár tudom, ez nem vigasztal.

Üdv,

Shock

kumming 2008.03.17. 19:42:56

Kedves shock

Na na, csak neki volt olyan kimagasló fizetése? a többinek meg nem? és mennyi az amennyinél még lop a sofőr, és mennyi amikor már nem. Ez blabla. Ne a fizetésre hivatkozz, mert az duma, mond azt hogy a faterod becsületes, ezt meg nem hiszem el. Tudod az nem megy, hogy mindenki csinálja, egy meg nem. Hagyjuk már, te ezt nem tudhatod, és nem is kell tudnod, hidd el ezt nekem, ez tapasztalat.

Tetyekvetyek 2008.03.25. 00:12:53

Shock!

A fiam nem lehet "bűnrészes", mivel a sofőr még az ellenőrök elött elismerte, hogy vásárolt jegyet! Sőt, a volános levélben is benne van, hogy a sofőr emlékezett rá! Ennek ellenére nem kapom vissza a befizetett büntetést, a megaláztatásáért még annyit sem mondtak, hogy fapapucs. Ez a logika nekem magas, ezért kérdeztem, hogy van e konkrét ötlet?! Ki a Volánbusz felügyeleti szerve? Mert azt még szívesen megpróbálnám.
Meddig ügy egy ügy? 1 év? 6 hónap? Ezt is megköszönném, ha meg tudná írni valaki.
Az a baj, hogy (nekem nagyon úgy tűnik) az egész ország így működik. Aki ügyeskedik az jár jól..

Üdv, Tetyekvetyek

Tetyekvetyek 2008.04.22. 20:24:53

Valaki?

siófoki35 2008.12.02. 16:12:37

Nem sokat utazom busszal, egyszer volt hogy volt elelnőrzés, az utasok meg mentek előre jegyért. De lehet hogy ez a BKSZ határ miatt volt (?).

ControllMan 2010.01.31. 15:37:16

@Tetyekvetyek:
Sajnos ilyen esetben nincs jogod visszakövetelni a bűntetést. Miért is lenne?!
Hisz a gyerek jegy nélkül utazott, tehát a bünti jogos.
Ilyen esetben mindig az a megoldás, hogy EL KELL KÉRNI A JEGYET A SOFŐRTŐL!!!!
Mert ha nem kéred el, sajnos jogtalanul vetted igénybe a szolgáltatást, hiába fizetted ki a menetjegy egy részét.
Ha húzza a száját a sofőr, akkor még Áfás számlát is kérj róla. :) Köteles kiállítani, ha végleg nem tudsz mit csinálni (bár ilyenről nem hallottam még), jegyezd meg a busz rendszámát, és az indulási idejét az adott megállótól és jelentsd az info@volanbusz.hu -n az észrevételedet, ide írhattok dohányzó vezető esetében is (rendszám,menetrend).
Soha ne próbáljunk a vezető által felkínált "kedvezményekkel" élni, vagy bünti esetén takarózni, mert az ellenőrt nem fogja érdekelni. Nekik csak egy nézőpont létezik van érvényes jogosultságod a buszon tartózkodni, vagy sem. Főleg, hogy az ellenőrők nem a Volánbusz alkalmazottai!!!
Mondjuk egy dolog mindig érdekes számomra, hogy csak abban az esetben van felháborodás, amikor büntetve lesznek az utasok, ha az adott járaton nem jött volna az ellenőr, biztos nem sértődött volna meg a kedvezményen. :S
Na de mindegy...

Üdv és szép napot mindenkinek!